Aggressiv hund attackerade Tildes ponny

Här är vi numera rädda för vargar, när vi rider ut. Kamphundar verkar vara ett större hot! Den hunden som attackerade borde avlivas, för den kan inte vara normal i psyket.

Det som är så tröttsamn är att en hund med den jaktlusten knappas har fått det beteendet från klar himmel utan har säkert visat framtassarna i liknande sammanhang innan.

då har det hänt igen. alla tror man kan föra hund och ha dom lösa. har skett några olyckor i släkten iom detta och vad ska ja säga-koppla vovven, du vet aldrig reaktionen då ni ställs framför en ny situation, det handlar ju om vovven säkerhet med. men detta gäller förmodligen en smitande hund

då har det hänt igen. alla tror man kan föra hund och ha dom lösa. har skett några olyckor i släkten iom detta och vad ska ja säga-koppla vovven, du vet aldrig reaktionen då ni ställs framför en ny situation, det handlar ju om vovven säkerhet med. men detta gäller förmodligen en smitande hund
Nej, alla tror inte det, en del av oss vet att ens hund kan dra/rymma om den inte är kopplad eller i sin rymningssäkra hundgård.
Jag skräder inte orden, jag skriker koppla hundkräket innan min hund tar död på den o/e äter upp den.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 17-åriga Johanna Lindberg har en ljus ridkarriär framför sig. Hon har blivit nominerad till morgondagens stjärna av Svenska...
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Idag inleds ponny-SM i dressyr på Hammarö med kvaltävlingar. Hannah Regosa, som tävlar för arrangerande Ryttarsällskapet Grums, hoppas...
Svar
0
· Visningar
503
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En 15-årig flicka fördes allvarligt skadad till Mälarsjukhuset i Eskilstuna tidigt igår kväll, sedan hästen hon red på skenat och blivit...
Svar
0
· Visningar
682
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Anna Racking i Västra Ryd i Ronneby och ponnyn Monette är uttagna av Svenska ridsportsförbundet att kvala till VM i Tyskland i augusti...
Svar
0
· Visningar
393
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sånger som du hatar
  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Motionscykel?

Hund, Katt, Andra Djur