aggresiv mot andra hanhundar!

säg till om du kommer på ngt, jag har då inte lyckats att förstå varför min jycke gör så. han verkar i alla fall inte vera om det själv...?

Tippan: min får galna-hund-sjukan, vänder runt ögonen och springer runt runt runt i blindo :D

Tack för alla svar. Han är 5 år gammal, Jag tror att han är mest osäker,men han verkar även va lite dominant han krafsar ofta efter sig när han har kissat... men det ska han få sluta med bums. Han blir till rätta vissad när han gör "utfall" mot andra hundar är jag med och ser hunden innan honom så går det oftast rikigt bra.
Men det här går lite i vågor just nu är han jätte förbannad på andra hanar men nästa dag så bryr han sig knappt?
P-Spruta lät intressant några fler så har provat?

Vi provade p-spruta innan kastration och den fungerade jätte bra. Lite dyr i längden kanske.

Så vi kastrerade och då hände ingenting.

Så jag fick börja ta tag i saken på allvar med hård träning och konsekventa handlingar .

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver råd från er! Vi har en hund som är strax över 1 år. Hon skäller oerhört mycket på andra hundar. Vi har verkligen försökt...
2
Svar
30
· Visningar
2 496
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 677
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 548
Senast: iNTOHiMO
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar