aggresiv häst i hagen??

solhattar

Trådstartare
Har haft den ena ensam nån vecka men nu fått ett sällskap till honom,en annan capacité som är yngre än honom,den nya är verkligen jätte snäll går undan för min första och mickar verkligen inte.Det går bra i hagen om dagarna förutom när det är dags för mat eller de ska gå in,då är han rent ut sagt en plåga springer och jagar den nya hästen och driver han runt runt trots att vi ger han mat först och liknande,i hagen annars kan de stå och kliar varandra men även stå på olika delar av hagen.borde jag oroa mig kan det bli bättre har ju bara gått några dagar,skulle det kunna funka att släppa in en till häst till dom???
 
Sv: aggresiv häst i hagen??

Mitt sto var riktigt elak mot våran shettis vi fick hem för några veckor sen. (ston båda två) direkt när shettisen kom närmare än 50 meter från henne la hon öronen bakot och sänkte halsen och jagade denna lilla ponny och vände röven mot henne och ville sparka henne, så var hon i 3 dagar men efter det släppte det mer och mer så nu går dom tillsammans och är inga problem så det kan nog vara för att ena hästen är ny så låt det ta lite tid för dom att vänja sig vid varandra, och vissa hästar klarar aldrig av att gå med varandra men det märker du efter ett tag om det inte blir bättre.

Och dom första dagarna fick vi fodra dom låååångt ifrån varandra så att det inte skulle bråka.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp