Sofie.S

Trådstartare
Jag blev med katt för några veckor sedan och nu kom jag och tänka på det här med ägarbyte, måste man göra ett sådant? Tänkte mest på att katten är öronmärkt och det kan väl vara bra om jag står som ägare om han skulle komma bort?
Räcker det att man går ner till veterinärerna i kommunen och antecknar det eller ska man göra ett ägarbyte?

Det är en vuxen katt som tidigare har bott på katthem.

Jag startade en tråd om att jag skulle skaffa katt och genom katthemmet fick jag tag i denna pojk.
imag0473-1_188896375.jpg

En riktigt charmör :love:
 
Sv: Ägarbyte

Vacker :love:
Det är SKK och Sverak som sköter id-registren, är din reggad så är det nog SKK. Men sen är det så att katten inte automatiskt reggas nånstans för att den blir märkt. Det beror på om kattägaren vid märkningen skickar in papprena och betalar summan det kostar att regga i SKK. Så fråga katthemmt om dom gjorde det, annars kan du göra det själv nu och då behövs ingen ägarändring.

http://www.skk.se/djurid-katt
 

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 466
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 382
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 552
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp