Är detta en bra stam??

hellboy

Trådstartare
Ni som kan stammar , kan ni säga om detta är en häst med bra stam :)

Vill gärna veta lite om dessa hingstar , även om det är någon som ha en avkomma efter dom .,

Far : wolkentanz 2
Morfar : Flyinfact xx

Tacksam för svar ..
 
Sv: Är detta en bra stam??

För att svara på frågan i rubriken,JA jag tycker det trots att jag är hoppryttare.
Jag har ridet flera Wolkentanz avkommer och dom har alla varit jätte trevliga,fuxar och hoppat bra trots sina dressyr gener.
Och ska jag gissa på just din kombo så är hästen troligen född i Danmark.
 
Sv: Är detta en bra stam??

Tycker du det är någon skillnad mellan Wolkentanz I och II?
 
Sv: Är detta en bra stam??

Jag har bara träffat II:an och endast sett I på bild,så det kan jag inte uttala mig om.
Men dom är ju helsyskon och ger likvärdigt i avel.
 
Sv: Är detta en bra stam??

Jag har bara träffat II:an och endast sett I på bild,så det kan jag inte uttala mig om.
Men dom är ju helsyskon och ger likvärdigt i avel.

Fast det kan man inte vara helt säker på och det finns det ju flera exempel på tex Labrador och Nebraska
 
Sv: Är detta en bra stam??

I detta fallet så ger dom lika,har ägt o ridit ett 20 tal avkommer till dessa bröder,
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 035
Senast: Freazer
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: Mabuse
·
Avel Har en bekant som frågade om hingsttips till ett av sina ston. Hen önskar en stämpelhingst (hoppning) som ger lite storlek. Stoet är av...
Svar
6
· Visningar
1 118
Senast: Sporthorse
·
  • Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp