Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Status
Stängd för vidare inlägg.
I

Isis

Hur vet man om man kissar på sig eller om det är vattnet som gått?

Nu måste jag ha hjälp :crazy:

I går kväll när jag låg i sängen så kom det är ganska stor skvätt i byxan och den gick inte att hålla in trots att jag knep. Det slutar rinna efter ett par sekunder och jag ställer mig upp. Då kommer det en ännu större skvätt som rinner hela vägen till toaletten och där fortsätter det att rinna.
Sedan rinner det inte mer alls under hela kvällen och natten och jag intalar mig själv att jag har kissat på mig (men hur normalt är det?!)

Nu på morgonen vaknar jag och en timme senare går jag in i badrummet och en till ganska stor skvätt kommer. Som tur är var jag inte påklädd så jag hoppar in i duscen. Det lustiga är att jag hade kissat bara 5 minuter innan och var inte kissnödig. Ser i duschen att det som kommer är svagt gulfärgat (som kiss)... Sätter sedan på mig en stor binda och nu rinner det inte alls.

Sambon vill ringa in till förlossningen men jag vill vänta. Skulle skämmas ihjäl om jag får veta att jag har kissat på mig!!:eek:

Har ju fått veta att om det är vattnet som går så rinner det konstant och inte i perioder. Men jag har också hört att det finns två hinnor som ska brista och brister bara den första så behöver det inte rinna mer sen.
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

det är bättre att kolla upp en gång för mycket och det är inget att skämmas för om det är kiss - du är ju gravid!!!

hos mig så kom det lite i trosorna i sängen och sen sipprade det lite då och då när vattnet gick - huvudet kan ligga som en propp liksom...

kolla upp - det är inte bra att gå för länge efter att vattnet gått pga infektionsrisken
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Hej!

Jag hoppas vid gud att du har ringt in vid detta laget...
Mitt vatten hade inte gått, men det rann missfärgat gult om mig och jag tyckte också det var pinsamt att ringa, men efter påtryckningar från andra ringde jag till slut och det slutade i akut kejsarsnitt och räddade min dotters liv.

Hade jag väntat någon dag till så hade jag inte haft min goa 3 års klump idag... Jag drabbades av en infektion som kan ha dödlig utgång för barnet, var tredje gravid kvinna får det, men det är sällsynt att barnet får det, men har vattnet gått så finns det större risk sa dom till mig.

JAg hoppas att det går bra för dig, skriv gärna sen hur det har gått för dig!

Kram
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Är det normalt att kissa på sig som gravid? Har kommit lite grann när jag har nyst häftigt och så men jag har lyckats bryta genom att knipa. Men inte nu...

Får ta mig i kragen och ringa in till förlossningen. Nervöst...:crazy: :D
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Men shit! Nu blev jag skrämd.. Ringer nu..
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Isis skrev:
Men shit! Nu blev jag skrämd.. Ringer nu..

Förlåt, det var inte meningen att skrämma dig, nu behöver det ju inte vara något.
Men det är ditt barn och det är din rätt att få vara "besvärlig" mot förlossningspersonalen om du känner att något inte är rätt.
Jag var också för blyg för det, men inte vid nästa barn, nu när jag inser att det är mitt barn som gäller.
Det är du som kommer att ångra dig för resten av ditt liv om du inte ringer och något är fel bara för att du tycker det är pinsamt.

Lycka till nu och jag hoppas att allt är normalt och inga problem finns och att allt går bra!
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Det var bara bra att du skrämdes för det fick mig att ringa och de vill att vi åker in så de får undersöka mig :)
De sa att det inte var något att skämmas över om jag kissat på mig för de ska visst vara normalt när barnet är fixerat. Så vi får se hur det går. ;)
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Isis skrev:
Det var bara bra att du skrämdes för det fick mig att ringa och de vill att vi åker in så de får undersöka mig :)
De sa att det inte var något att skämmas över om jag kissat på mig för de ska visst vara normalt när barnet är fixerat. Så vi får se hur det går. ;)

Än en gång lycka till! Jag är mycket glad över att du ringde...
Hoppas att du snart sitter där med en härlig tjej eller kille i din famn!:)
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Hoppas det går bra och att det är en bebbe på väg. På vår förlossningsgenomgång fick vi veta att om man trodde vattnet hade gått skulle man sätta på en binda och direkt åka upp så kollar det om det är fostervatten eller kiss. Så det är inget att skämmas för!
Jag tippar att det är vattnet!:idea:
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Det var inte vattnet så nu får jag väl gå och vara rädd för att kissa på mig! :o
Tycker iaf att det är konstigt eftersom jag precis hade tömt blåsan när sista pölen kom. Men en positiv grej fick jag med mig hem och det är att livmodertappen är mjuk nu så visst händer det grejer där nere alltid. :)
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

När man är höggravid så kan det vara svårt att tömma blåsan ordentligt.
Ett litet tips att prova är att när du kissat, sitt kvar och ändra kroppen i olika ställning -så gott det nu går med stor mage- dvs luta dig framåt, sidan etc. Då kan trycket mot blåsan ändra sig lite och har du tur så kommer det en skvätt till...
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Så där hade jag det i ett par veckor innan min dotter föddes, dagen innan förlossning (när det var mkt, och frekvent) vidhöll den undersökande läkaren att det inte var något vatten som sipprade (dottern var inte fixerad), dagen efter gick allt vatten, så då var det inte så mycket att fundera på längre. Men jag har personligen svårt att tro att det inte skulle rört sig om sipprande fostervatten för min del.
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Tack för tipset, ska göra så efter varje gång. Har iaf inte kommit något mer trots att bebisen sparkat ordentligt på välfylld blåsa.
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Kan det kanske ha varit så för din del då att det var första hinnan som sprack först och sedan på förlossningsdagen så sprack den andra?
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Jag har ingen aning, men ingen kan få mig att tro att det inte var fostervatten. Det började från en dag till en annan och med facit i hand (när jag vet hur fostervatten ser ut och luktar) så måste det varit sipprande vatten.
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Isis skrev:
De sa att det inte var något att skämmas över om jag kissat på mig för de ska visst vara normalt när barnet är fixerat.

De var skönt att höra!!:o
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

hehe jag visste inte heller om vattnet gått eller om det bara var slemproppen... jag bytte binda var 10onde minut ungefär och det var rosafärgat.... konstaterades på förlossningen att det var vattnet som gått... det sipprade men kom aldrig sån där flod man hört talas om. Lycka till med födandet!
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

Jag ska då inte föda fram några fler ungar än dom jag har, men du kanske inte svarade mig :D
 
Sv: Är det vattnet eller kiss? *knäpp*

filiduttan skrev:
hehe jag visste inte heller om vattnet gått eller om det bara var slemproppen...

Så hade jag det oxå! Rosafärgat. Fast jag behövde inte byta binda så ofta. Det sipprade bara lite. När jag ringde förlossningen trodde de att de var slemproppen, men var inte säkra. Jag åkte in några timmar senare. Det var vattnet. Det sipprade lite rosa hela dagen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
640
Senast: Glimra
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 503
Senast: Modest
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 737
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
25 696

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp