Är de bra?

freddispotti

Trådstartare
Undrar om Grov90 är bra?
Min häst får ca 0.5kg havrefrimüsli och lika mycket Grov90 på kvällen blandat med vatten .Och på morgonen får han ca 0.5kg av båda tillsammans utan vatten. Han rids 6 dagar i veckan, och får ca 10 kg hö per dag. Undrar om det är någon annan som också ger sin häst dessa portioner?
 
Krafft groov finns som groov 60, 90, 125 och 150. Generellt kan man säga att ju högre nummer det är ju mer protein innehåller fodret. Så vilken groov du väljer beror ju på vilka värden som finns i höet. Ju sämre värden desto högre värden på Grooven.
 
Jag gillar inte Krafft men förutom att veta värdena på ditt hö så du kan räkna ut vad hästen behöver så är det toppen att ta en titt på sin häst. Bra hull? Är den frisk och blank i pälsen? Verkar den må bra? Pigg och glad? Isåfall behöver man inte göra det svårare än vad det är =)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: warg
·
Foder & Strö Dotterns D-ponny, arabiskt fullblod, går på lösdrift. Får analyserat hösilage 3 ggr/dag. Fri tillgång på halm halva dygnet ungefär...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: mily
·
Foder & Strö Är intresserad av hur ni gör med era ponnysar som inte går på 24 t-bete. Jag har mina på gräs ca 1 t om dagen, utöver detta får de hö; 3...
2
Svar
31
· Visningar
3 032
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 978
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp