AER 1046 och Aerline H 949

Jag ska förhoppningsvis betäcka med Airline H när mitt sto behagar gå i brunst.

//Jenni

Sv: AER 1046 och Aerline H 949

Vi har ett jättetrevligt sto efter Aerline H. Hon är 3 år och ska visas på 3 års visning snart. Brun, har bara lite vitt vid kotorna. 167 i mankh. Hon har varit lätt att rida in. Visar bra galopp och hopp.
Varför frågar du. Tidigare har just Aerline H´s avkommor diskuterats här på Buke. De är så trevliga och lätta att jobba med.:rofl:

Haha...vad lustigt att denna gamla tråd kom upp. :D Mitt sto fölade på dagen hon var beräknad, dvs 17 maj 2004. Och så här ser avkomman ut i dag:

9550081.jpg

8703112.jpg

Lintrollet: Mamman är nånstans 157-159 cm hög och Shira blev i går på treårstestet inmätt till 160 cm men hon är minst 3-4 cm överbyggd så hon blir större (förhoppningsvis! Så jag inte får en dragster :o ).

Nya bilder på henne från i går:

10012034.jpg

10012033.jpg

Darbhanga: Vad fin hon har blivit? Gick det bra igår?

Jag ska väl inte klaga fastän hon busade en del under löshoppningen, vände & sprang åt fel håll bara för att det var kul att bråka lite med matte. :angel:

Hon blev klass 1 i hoppning på 45 poäng, klass 2 i gångarter på 44 poäng. 8 på teknik & förmåga samt 7 på temprament hoppning. Sjuor rakt igenom på gången.

Det låter ju bra finns det ju något att bygga på:banana:

Liknande trådar

Avel Vet att jag ställde frågan tidigare här i forumet vad som hänt med det svenska halvblodet som inte längre verkar riktigt slagkraftigt...
Svar
10
· Visningar
1 405
Senast: athena
·
Avel Nu har detta hänt fler gånger än jag är bekväm med. Ägare röntgar sina ston, hittar cystor. I vissa fall där hästen har problem och... 2
Svar
22
· Visningar
3 136
Senast: ylvali2
·
Avel Någon som vet hur den används när man bedömer? Resultaten i den linjära bedömningen är väl inte offentliga, men jag undrar lite hur...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Gabby_Ossi
·
Skola & Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 712
Senast: Nougat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?