Äntligen!!!!

H

hemligaste123

Har nu försökt att få barn i 3,5 år. Nu har det äntligen lyckats med hjälp av IVF. Har nu kollat med två test och bägge visar + :D

Egentligen ska jag inte testa förrän på fredag men jag kunde inte hålla mig från att tjuvtesta och nu kan jag nog hålla mig lugn i ett par dagar till.

Tänk om det äntligen är vår tur nu? Det värsta är att jag genast börjar tänka på ev missfallsrisk mm och nu lär det bli nio MKT långa veckor innan den värsta krisen är över.

Eftersom det är IVF lär vi få gå på VUL om ca 3-4 veckor så då får vi i alla fall se ett hjärta slå förhoppningsvis.

Är bara så lycklig just nu!!!!! Trodde faktiskt aldrig att jag skulle få skriva en sån här tråd någonsin.

För den som inte listat ut det skriver jag det här under hemligt nick då jag är helt oanonym under mitt andra nick och jag vet inte vem som vet vem jag är.

Nu ska jag gå till jobbet med ett leende på läpparna!
 
Sv: Äntligen!!!!

åhhh - grattis!! vet precis hur du känner dig (jag tjuvtestade för tidigt jag med vid vårt IVF ;)) :banana::banana:
 
Sv: Äntligen!!!!

grattis!!! Jag vet precis hur det kanns!!
Nu kommer den langsta vantan av alla, sen gar det forvanansvart fort :D
 
Sv: Äntligen!!!!

Grattis!! Jag ska påbörja min IVF-behandling om en månad, så jag hoppas att jag får skriva en liknande tråd om ett tag!! Håller tummarna nu för att det går hela vägen för er!!
 
Sv: Äntligen!!!!

Grattis Grattis Grattis Grattis!!!!!!! :bump:

Jättekul! Och lycka till!
 
Sv: Äntligen!!!!

Tack alla!

Kan inte med ord beskriva vilken lycka detta är och är bara tvungen att skriva av mig. Vill inte berätta för folk ännu då det ännu kan gå snett är ju trots allt inte särskilt lång på väg.

Hade någon berättat för mig för 3,5 år sen vilken lång resa det skulle vara att bli gravid hade jag aldrig trott att det kunde gälla mig. Sådant hände bara andra och inte särskilt ofta. Det har jag lärt mig nu att så är inte fallet ser på ex familjeliv att många har problem. Kanske inte så ofta här även om jag med glädje följt Sunshines berättelse om tvillingar! (jag grät tom när hon fick missfall efter första ivf:n...)

Jobbigast är inte väntan på bebis utan FRÅGAN om jag överhuvudtaget kan bli gravid då inget riktigt fel har hittats på mig eller sambo, bara lite dåliga ägglossningsvärden som blev klart bättre med trippelkur Pergo.

Nu ska jag njuta ett tag och försöka skjuta alla svarta tankar på allt som kan gå fel LÅÅÅÅÅNGT bort.
 
Sv: Äntligen!!!!

Grattis!! Jag ska påbörja min IVF-behandling om en månad, så jag hoppas att jag får skriva en liknande tråd om ett tag!! Håller tummarna nu för att det går hela vägen för er!!

Spännande för er ni har en häftig resa framför er. Har själv pendlat mellan hopp och förtvivlan många gånger sen slutet på september då vi började våran ivf-behandling.

Kan dock säga att fysiskt har jag mått förvånansvärt bra, inga speciella biverkningar. Lite huvudvärk av sprayen bara.

Äggplock med massa smärtstillande och tens var nästintill smärtfri!

Återföringen var smärtfri.

men psykiskt är det inte smärtfritt, huh i helgen bröt jag ihop helt och stortjöt och hade mig då jag var helt övertygad om att allt gått åt h-vete men tur man har fel ibland. (kändes precis som mensen var på väg).

Håller tummarna för fina resultat!

Kram från hemlig!
 
Sv: Äntligen!!!!

Tack för alla grattis dem värmer!

Nu blir det som sagt en lång väntan på VUL för att sen vänta på den där vecka 12 då missfallsrisken minskar så dramatiskt och sen väntan på riktigt uL osv... :)

Håll nu alla tummar för att detta ska gå vägen!

KRAM FRÅN HEMLIGASTE
 
Sv: Äntligen!!!!

Igår var vi på VUL!!!! Ett fint litet hjärta pickade och bebis växer bra "rumpmått" 10mm. Nu tyckte doktorn att vi kunde börja glädjas :)

Inget illamående alls än s länge men det känns bra nu när jag sett bebbe. Lite ömma bröst och kissnödig samt viss trötthet är det jag kännt av.

Reagerade inte speciellt på själva behandlingen heller så jag är kanske inte så hormonkänslig?

Hemligaste som nu är i vecka 7+2 :)
 
Sv: Äntligen!!!!

Åååh vad härligt!!!! Förstår att det var efterlängtat! håller tummarna att allt går bra och att du får fortsätta må bra :D
 
Sv: Äntligen!!!!

Åhh, vad underbart !

jag som alltid har haft lätt att bli med barn gläds så oerhört när det lyckas för dem som har haft det svårare. (jag har också gråtit å Sunshines vägnar)

Du kommre säkert att ha en plättlätt graviditet och en lätt förlossning, för du har fått din del av det jobbiga redan innan.

Grattis igen !
 
Sv: Äntligen!!!!

Harliga nyheter, grattis igen :D

Det finns INGENTING som ar sa underbart som att se det dar pickande hjartat nar man har forsokt sa lange!! :love:
Vi brot ihop fullstandigt :o

Du kommer sakert att fa en latt graviditet, jag var som du och reagerade inte namnvart pa behandlingen, spydde aldrig och har inte haft nagra krampor (fast nu i v34 borjar de komma men det vore val konstigt annars :angel:).

Passa pa och NJUT nu!! Nasta ul ar inte langt bort :bump:
 
Sv: Äntligen!!!!

Åhh grattis! Det var verkligen roligt att höra. Nä, jag oroar mig inte för det fysiska, men psykiskt är jag verkligen under isen, det var inte så lätt som jag trodde med detta. Men nu ska jag inte kapa din tråd, utan bara säga grattis grattis grattis!!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 901
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
859
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
840
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 659
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp