äntligen!

L

Lindi

jag har nu fått analysen på höet, ska börja räkna.
har då två frågor.
Biotin, det finns ej med på analysen. finns det inte normalt i marken eller finns det nåt värde man kan räkna med? (pållen har dåliga hovar...)
Vad är det normala värdet på kalium i hö?
 
Alltså, du behöver inte räkna med biotinet eller kaliumet.. Det har aldrig konstaterats ngn biotinbrist på någon häst. Men att ge tillskott kan du ju göra ändå förstås, det skadar ju inte eftersom överskott kissas ut.. Något normalvärde för kalium finns heller inte, kan skifta så mkt. Men sveriges marker har sällan brist på kalium, snarare tvärtom..
 

Liknande trådar

Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
760
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 179
Senast: Shixle
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 556
Senast: super
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 652
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp