Ägglossningsstickor och graviditetstest

pixietail

Trådstartare
Jag har ju sett att det finns sidor som marknadsför billiga ÄL-stickor och gravtest, i olika sorters packet, men det finns när jag söker alldeles för många sidor för att det ska vara lätt att se vad somär prisvärt, och vad som framför allt är bra, schyst kvalitet, snabb leverans, och prisvärt s.a.s.

Vart ska jag vända mig? (det är primärt ÄL-stickor jag är intresserad av) :bow:
 
Sv: Ägglossningsstickor och graviditetstest

Hej, ja ska själv köpa ÄL- stickor nu o ja har ju tittat på dom som finns på apoteken.Ok, dom kostar en del men de tycker ja e värt om man som ja inte riktigt kan pricka in när ja har ÄL! Ja tror de e säkrast om man köper såna saker på apoteken, o så kan man ju få lite råd o hjälp samtidigt. Lycka till!!!
 
Sv: Ägglossningsstickor och graviditetstest

Jag köpte sådana på nätet.
Kommer just nu inte ihåg vad för företag det var, men billiga var de iallafall.
Tyvärr kanske jag inte ska säga men i brist på annat ord just nu så, så "tyvärr" hann jag aldrig testa ÄL-stickorna eftersom när jag precis hade fått hem stickorna så var jag nygravid :banana:

Vi hade försökt 1½-2 år att bli med bebis igen utan resultat så jag tänkte vad :devil: , jag beställer sådana & prövar!

Det jag köpte var ett paket med 15 st ÄL-stickor & 3 st gravidtester.
Gravidtesterna funkade iallafall, 1:a visade positivt men var ändå tvungen att prova igen & även 2:a var + :bump:
 
Sv: Ägglossningsstickor och graviditetstest

http://babyornot.se/

Känsliga bra test. (de billigaste alltså)

MYCKET billigare än onödigt dyra från tex apoteket.

Folk är så dumma att de tror testerna är bättre för det är en massa onödig och dyr plastförpackning runt :cool:

Men så är det INTE.
 
Sv: Ägglossningsstickor och graviditetstest

http://www.billigatester.se/

Jag svor över deras dåliga kvalitet eftersom jag inte fick något resultat alls. Sedan deppade jag för jag trodde det var något fel på mig eftersom inga test visade någon ägglossning.
När min man och jag tänkte till lite så kom vi på att jag inte hade ägglossning ca 12-16 dagar innan nästa mens(som är det normala)utan 20 dagar innan nästa mens :o och kunde bekräfta det med testen. Så inget fel på testerna utan jag har lite annorlunda cykler :angel:
Så köp på dig tillräcklig många stickor så att du kan testa genom en period eller två.
 
Sv: Ägglossningsstickor och graviditetstest

Jag kan varmt rekommendera http://www.saveontests.com/Ovulation.htm där jag köpte mina test. Jag köpte 100 (!) vilket blev ca 3,50 kr styck (med frakten inräknad). Man betalade med kort och testen kom efter drygt en vecka och är alltså samma som de billigaste på babyornot.

Själv hann jag använda närmare 70 av dessa innan jag blev gravid (försök 14). Jag vet att åsikterna är delade angående billiga test, men för mig har de alltid visat klockrena resultat, jag gissar att många kissar med för utspädd urin eller liknande som inte får bra utslag.

Fördelen med att köpa billiga tester är att man kan testa en räcka av dar utan att det blir dyrt.

Lycka till!
 
Sv: Ägglossningsstickor och graviditetstest

Jag använde mig av billigatesters ÄL och de
fungerade. Testade sedan positivt med deras
gravtest och dubbelkollade med cle*rblue.
Tyvärr slutade det i MA i v.13-14, men nu
har jag beställt från testlagret.se.
Båda företagen levererar dagen efter beställning.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 366

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp