Ägarbyte innan pass är klart???

Texaz

Trådstartare
Fick tidigare ett sto utan pass.

Nu är handlingarna klara att skickas in, dock ska hästen flytta till ny ägare;)

Funderar nu om det går att ändra ägare redan nu (på handlingarna står jag som ägare), dvs att passet skickas direkt till blivande ägare?

Känns enklare då det är denne som ska betala passet enligt överenskommelse, dessutom kommer passet direkt till det ställe där hästen befinner sig...

Någon som vet?
 
Sv: Ägarbyte innan pass är klart???

Ja tänkte kolla här eftersom det är helg! :)

Hästen åker ev i morgon...
 
Sv: Ägarbyte innan pass är klart???

Då hade det ju underlättat lite om du talade om var hästen är registrerad. Olika ställen har lite olika regler och även tider för hur lång tid det tar att göra passet.
 
Sv: Ägarbyte innan pass är klart???

Med tanke på att det är köpeavtalet med kvitto som är det egentliga ägarbeviset rent juridiskt så borde det gå bra, möjligtvis att du måste vrida om armen lite grann på registratorn men det borde absolut inte vara någon omöjlighet.
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 617
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 055
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 845
Senast: Oknytt
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 813
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hemstädning - hiss eller diss?
  • Valet i USA
  • Problem med sambons ex..

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp