Ägarbevis

bobboo

Trådstartare
Hej, jag köpte en ponny nyligen och de jag köpte av hade inget ägarbevis (dock kvitto). Jag ringde till SPAF och frågade hur jag skulle gå tillväga för att få ett ägarbevis och de sa då att jag var tvungen att få tag i damen som stod som registrerad ägare och även utfärdade passet. Jag har försökt få tag i henne, både ringt och smsat men utan resultat, hur sjutton gör jag nu?
 
Sv: Ägarbevis

Har du pass och allt sånt? Tänkte så inte hästen är stulen eller något sådant.
 
Sv: Ägarbevis

Om du inte har möjlighet att åka hem till personen i fråga skulle jag ringa avelsföreningen igen och säga att jag har kvitto och pass och fråga om de kan hjälpa mig att på något sätt få tag på personen eller vart jag ska vända mig.
 
Sv: Ägarbevis

Vissa föreningar har inte använt sig av ägarbevis. Kolla med den rasförening som utfärdat passet, det kanske är så även i detta fall? (Får man vara nyfiken och fråga vilken ras det är på hästen?)
 
Sv: Ägarbevis

Okej, ja de lutar väl åt att jag får ringa dom igen, har runt 3 timmar till personen.

Det är en svensk ridponny, och tjejen jag pratade med där sa att jag behövde en lapp där denna damen skrivit att hon sålt hästen och att det var OK att ändra så att jag stod som ägare. Jag fick tag i henne igår och frågade ifall hon hade kvar ägarbeviset, hon sa då att hon skulle titta och jag skulle ringa igen om en timme och sen dess är hon okontaktbar igen...
 
Sv: Ägarbevis

Rent juridiskt är det ju köpeavtalet tillsammans med kvitto som är det egentliga "ägarbeviset".

Har du dessa handlingar så spelar det inte särskilt stor roll vad det står på andra ställen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 865
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 595
Senast: Lhas
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
2 934
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
639
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp