Advance hundfoder.

_husmusen_

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet av det och i så fall vad tyckte ni/hunden om det?

Har en liten korsningstik (Border collie/jaktlabbe) (snart 7 mån) som just nu går på Doggy Active (svart säck) och får 8 dl om dagen (dock inte alltid som hon äter upp allt) (ska ha ca 4-6 enligt paketet) och jag tycker att hon är smal som en speta. Man känner revben och bröstben (mellan frambenen) jättetydligt när man klappar henne. Hon är inte överdrivet aktiv så det är inte som hon springer av sig allt hon får i sig. Funderar på om hon kan ha problem och ta upp fodret då hon skiter jättemängder. Hon har ganska känslig mage med, men doggyn har fungerat bra så länge hon inte kommer åt godis/grisöron och människomat i för stora mängder.

Några förslag?

Funderar även på Royal Canine.

Tacksam för svar :)

Sv: Advance hundfoder.

Har ingen erfarenhet av just Doggy hundfoder men det första som slår mig är, när är vovve senast avmaskad??? Kan ju vara mask som ställer till det.

Låter som hon äter ganska mycket om hon inte rör sig så mycket, mina Greyhounds som (unghundar) rör sig massor äter av ett torrfoder 8dl per dag. Sen har jag en dalamtier valp på 13.v han äter 7dl per dag men han är ute hela dagarna och springer i stallet.

Royal är annars ett bra foder.

Jag har inga bra erfarenheter av Doggy, dock vet jag att de finns de hundar som det funkar bra på, din är nog inte en av dem.

Prova Royal Canin, Purina Pro Plan, Eukanuba eller Nutra, de har hög smakhet allihopa och räknas till bra foder. Själv har jag bara provat Eukanuba och Purina av dessa och var väldigt nöjd med Purina.

Nu kör jag på färskfoder, inget lämnas i skålen, de håller hullet och jag slipper massa spannmål...

//E

Hon är inte avmaskad på ett tag, men hon har alltid varit så här tunn trots att hon äter mycket. Hon är inte ute så mycket nu när det är kallt pga att jag och min pojkvän inte kan gå längre promenader med henne ute för vi får ont i knäna av kylan :/ men vi leker och stimmar en hel del med hene inne. Har aktiveruingsboll och så.

Tack för svaret :)

Mmm doggy funkar bra på min svärmors hund, hon får hålla igen på han eftersom han blir jättefet annars.

Tack för svaret :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka