B

bladaker

Näää-idag hände det som INTE skulle hända. :cry:
Vildkatten som vi lyckats fånga in och haft inne nu i över 2 veckor smet ut. Hon försvann fort bort. Och suturerna efter kastreringen sitter fortfarande kvar.
Lite ledsen är man ju,,,,,,,,,,!

*tyck synd om*

Sv: Adjöss!

Oj, det lät varken kul eller bra! Hoppas du får tag på katten! Annars är nog risken stor att hon inte blir gammal...

Ute klarar hon sig säkert-hon hade bott ute ett år (som vi vet) innan vi lyckades fånga henne.

aj då det var inge bra å inge roligt heller. Hoppas ni hittar henne.

Vad är suturerna för något?

moonlightgarden skrev:
aj då det var inge bra å inge roligt heller. Hoppas ni hittar henne.

Vad är suturerna för något?

Suturer=stygnen som de sytt på magen efter kastreringen.

Hur lockar man på en katt som inte är van att bli inropad?!

Har väl varit ut i tofflorna nu 20 gånger minst och försökt få tag i henne.
Kl är 04.32 och ingen katt i sikte. :cry:

Nu kommer elakaste förslaget hittils :angel:

Men ni har inte tillgång till något som liknar en större råttbursfångare? Där lägger man in lite lockbete å förhopningsviss så går katten in och inte något annat djur å tar godsaken man har lagt in å vips så stänger buren sig å katten har fångats in. Detta har vi provat med vilkatter å det funnkade bra för oss.

Trodde väl på ett under när man kastrerade henne-att hon skulle bli sådär mysigt go och ligga framför öppna spisen och spinna hela dagarna, men det hade hon inte några planer på.
Hon insåg väl mer att: "nu har jag käkat upp mig-ses om en vecka eller så,,, Bie-bie" :cool:

Nja bara en kastrering funkar ju inte. Det tar ju tid att göra vilda katter tama. Vi har oxå försökt en gång men den smet iväg för oss inom nån dag bara, vi hittade en vitt kattunge hona så sött. Tyvärr hittade vi även henne under huset död senare oxå :(

Men vad tråkigt. Hoppas verkligen ni får tag i henne igen, men kanske inte blir helt lätt. :(

Har ett tips du kan testa i alla fall. Koka fisk med stark doft och gå runt ute med kastrullen fortfarande varm. Då sprids det goda dofter som kanske kan locka fram henne. :d Fast vänta såklat med att ge henne fisken tills den kallnat...

Fälla är också bra idé.

Det är ju lätt att vara efterklok, men tänker att man bör nog inte ha så bråttom att ta en förvildad katt till veterinären om det går att undvika, allra helst för kastrering. Kissen känner ju bara att det gör ont och förstår inte varför, utan tycker det är "ditt fel". Vore ju hemskt om ni inte skulle få tag i henne igen, allra helst som hon har stygnen kvar...

Håller tummarna det ordnar sig. :)

Kokta fisktipset har jag redan provat-det var så vi lyckades få tag i henne första gången.
Men nu är hon borta. Tycker det är ett lite konstigt beteende av henne eftersom hon verkligen sett ut att haft det jättemysigt inne och mest legat under ett element och njutigt.
Det märks att hon bott någonstans tidigare eftersom det här med att gå på lådan inte var några problem, men jag tror hon fått stryk eftersom hon var rädd för händer. En sommarkatt som åkit ut är nog mest troligt.
Men hennes vilda liv vaknade antagligen till igen när hon kände luften. Då var det lilla sociala hon hade i sig borta som en löning.
Bara hoppas hon dyker upp igen så jag kan ta suturerna på henne.
Hon är antagligen ute på sina promenader som vi sett henne göra under året i vedboden.

Hur var hon sydd? Var det med självupplösande tråd klarar hon sig ju. Var det med ståltråd, en sån som måste tas bort, tja jag antar att hon klarar sig ändå, har hon klarat sig ensam ute ett år är hon av tuff virke och överlevare,
men det är kanske bättre att inte veta.

Hehe,,

Nu har jag sett henne komma travandes över gården, men in ville hon inte.
Gick ut och slängde lite kokt fisk omkring mig för att hon skulle komma närmare huset, men fisken gick hundarna ut och käkade upp. :mad:
Nu gäller det att komma på ett knep för att få tag i henne också. Förra gången var hon ju utsvulten så att man lätt kunde fånga henne med mat, men den finten går hon nog inte på igen.

En grej du kan testa:

Det börjar ju bli soligt och fint, går att sitta ute. Gör det. Ta en solstol och sätt dig och läs tidningen eller nåt. Tids nog dyker katten upp. Strunta totalt i henne, så blir hon nyfiken på varför du är så fjär helt plötsligt och kommer fram till dig. Fortsätt vara nonchalant ett tag. Försök absolut inte fånga henne på en gång, utan vänta tills du är helt säker på att få tag i henne.

Funkar det så funkar det... Lycka till!

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Elbe92
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
796

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka