Ädelt och hoppigt

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare GoldenSam
  • Startdatum Startdatum
Sv: Ädelt och hoppigt

Hade för mig det:laugh: Vi använde honom och Trofe mkt på tömkörningslektionerna för Göran Lindstrand när jag var student...

Hon har lite fullblod i sig men i tredje fjärde led. Har två avkommor e xx den äldsta har en fantastisk frambensteknik faktiskt ! Anledningen att jag inte vill ha rent fullblod är ju först och främst att de inte är så eftertraktade att sälja. Stoet född 2007 ska behållas som framtida avelsto. 3 åringen ska visas och säljas (snyft.... min ögonsten)Avkomman e.Rambo 2008 fick 9 på galoppen så vi får väll hoppas att han kan hoppa också :) Han blir stooor och troligtvis lite för grov.
Stoet är 172 cm

har sj ett sto efter marco mitras(e.irco .marco), som nu har en lätt och elegant dam efter saint amour.Sedan tycker jag om Careme.sedan finns det Cuper, Quin,New Balance, Empire hingstar som antingen själva är lätta i modellen eller har fullblod i sina blodslnjer.

NU tror jag att jag hittat hingsten!
New Balance
Vad tror ni kan det funka?

Om stoet har lång välansatt hals så kan han vara ett alternativ.
Men han har själv tävlats mer i dressyr än i hoppning trots sin guldkantade hoppstam.

Vore jag dig skulle jag hålla huvudet kallt tills bruksprovet är över. Det kommer några hingstar med en hel del Indoctro-blod.

Skulle nog inte ta New Balance, har sett honom tävla hoppning både som 5 och 6-åring och han imponerade inte så mkt...Finns mkt bättre hopphingstar. Vänta tills efter Bruksprovet precis som Cirkus säger. Det är många fina hingstar som skall visas fram i år.

Jo det ska jag göra, tänkte inte boka hingst i dag, kommer väll byta favorit ett 10 tal gånger innan jag bestämt mig.

Liberace, enormt långbent. Vet inte om man kan kalla honom för ädel, men jag tycker inte han är tung i varje fall.

Jag har en Liberace avkomma född 2006 hon är över 175 cm......vet ej om det kommer från Liberace eller morfar Walör. Vill inte ha en så stor häst. Bror till Irco Marco stoet var över 175 cm kanske tom över 180...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
709
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 983
Avel Detta är en ren nörd/intressefråga: Som de allra flesta vet finns det idag tre existerande, ursprungliga hingstlinjer hos engelska...
Svar
12
· Visningar
2 129
Senast: Myrten
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka