Action pad vs. fårskinn

Septicemia

Trådstartare
Vad är bäst? En action pad eller en fårskinnspad av lite dyrare modell?
Måste ju veta nu inför falsterbo ;) :D

Sv: Action pad vs. fårskinn

Dom har ju inte riktigt samma funktion... Vilken som är snyggast... hmm... vet faktiskt inte heller... Den nyaste nu är ju både gelepad och riktigt fårskinn... Inte så dumt... Runt 1000:- kostar den. Titta på den i FAlsterbo! Vet inte märket...

Menar som stötdämpande samt lite avlastande, göra det bekvämare för hästen helt enkelt. :smirk:
Inget som har med sadelns passform att göra, vill bara veta vilket som är bäst, inte snyggast utan bäst.
Rider just nu med fårskinnspad, billig som dessutom är onödigt stor.
Det där med Gelé/fårskinn lät ju ganska intressant..

Jag skulle tagit ett fårskinn, men är sadeln något för trång så blir den bara ännu trängre med en fluffig pad. Gelpadden andas ju inte, utan blir väldigt tät mot hästen.

Acavallo har gjort en pad med både och. Kostar från 960-1600
AC461.jpg

Jag har action pad på alla hästar jag rider, men när min egna herre fäller har jag action+fårskinnsvojlock. Används ju till olika grejer. Fast jag hade nog tagit action både jag och hästarna älskar dom... :D

Tät kanske det blir men du har ju schabrak som tar svetten så jag tror inte det är nån fara

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Läst lite forskning om skaderisk på överhettade senor i för varma benskydd. Många är emot fårskinn/ludd i benskydd och menar att det...
Svar
5
· Visningar
468
Senast: Kristall10
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 324
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
661
Senast: Fetaost
·
Kläder & Bli fin Jag ska gifta mig om mindre än 2 veckor, men jag vet i tusan vad jag ska ha för skor, och det börjar verkligen brinna lite i knutarna... 2
Svar
29
· Visningar
1 953

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka