Äckliga magkännsla!

Marlan

Trådstartare
Har behandalt min ponny för kotledsinflamationer bak flera gånger på klinik utan att hitta orsaken.
Djursjukhuset i HBG hittade låsning i ryggen på vänster sida samt 3 koter som satt fel, förskutna åt höger. Vilket gjort att han inte kunnat böja kroppen å höger.:(
Hittade en vargtand på vänster sida, mycket liten men dock.
Detta är nu "lagat" och han är igång satt igen. Enligt massör och övrigt folk på DSH är där inget fel på honom, mer än att han är svagare i högersidan pga låsningen han hde än så länge.
Han är stel i bogarna och går å sätter i båda fram mycket hårt, men ingen hälta eller ngt fel.:confused:

Men nu till problemet, ja känner hästen utan och innan och allt är inte rätt!:cry:
Han böjer inte halsen åt höger, lägger ut halsen åt vänsten och lägger huvudet på ned mot höger. Öppnar ofta munnen.:(
Kvittar om han har bett eller ej.
Sadel passar bra, rider bomlöst då ingen utprovare får sätta en sadel på hans rygg mer. (annan historia:devil: )

Vad kan vara fel???:confused:
Blir helt frustrerad när han inte mår bra:cry: :cry:

Sv: Äckliga magkännsla!

Hej
Om det skulle vara min häst skulle jag låta en IR-teraput titta på honom. Detta är en ganska ny sort av beh men vissat sig vara mycket efektiv. Jag har haft liknade problem med min häst och vet, massörer hittade inget. Då tipsade en vet mig IR-terapi och jag har nu låtit alla mina hästar fått beh och det är inte samma hästar. DEn som ahde problem har aldrig varit så fin som han är nu och är mycket gladare.
Tyvärr finns det så många som har den utbildnign som krävs men jag vet att det ska finnas någon i skåne. Om du vill veta mer så gå in på www.villasaleboo.se så får du tag i tel som du kan ringa så kan de säkert hjälpa dig. Om du vill ha lite info att läsa vet jag att det finns info på www.fingerkulla.se

Hoppas det ordnar sig

Hej!
Jag har haft problem ett längre tag. Hon va först utdömd men nu är hon påväg tillbaka..de är en väldigt lång historia..
Men som sagt nu är hon på gång igen! Jag anlitade nämligen en equiterapeft som är utbildad och nu mera lärare på den utbildningen i Katrineholm.
Han hittade va problemet låg och han tog henne till mälarkliniken.
En equiterapeft har en större helhhets syn på hästens extriör som veterinärena inte kollar efter.
Om du va på helsingborg så antar jag att du hade Jeppsson?!
Han är väldigt duktig men du kanske behöver mer komplitering..?!
Lycka till!

Hade jeppsson första gången, som knackade rätt ryggen, men bara Jessika nånting på återbesöket med ryggen...
Han känns mycket friare i rygg och bakdel, men nacken halsen är inte helt ok tycker jag....
Känns ungefär som ryggen gjorde innan....:confused:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 879
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 539
Kropp & Själ Jag har de senaste veckorna dragit på mig en ny åkomma. Mitt ena ben börjar från ingenstans göra ont. Det känns som en pulserande smärta...
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
9 492
Senast: Bregen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar