Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och min erfarenhet säger att löven är överlägsna det mesta andra i material. Jag kör med torra lönnlöv. Sådana har jag oändliga mängder av. Håller ett litet lager vid förstubron, mot grunden.Under diskbänken har jag en liten komposthink med lock som jag bottnar med sågspån. Det suger upp och håller lukt borta. Har en säck stallströ som räckt i mååånga år. Annars gillade jag @tanten s lösning med löv i hinken. Enkelt, gratis och bättre kretslopptänk.
Jag gör exakt likadant. Har en kompost med tre fack. Ett man tömmer i, ett som vilar och ett med löv i. Funkar perfekt.Jag har en liten hink i plast och jag bottnar den med löv. När jag ska hälla ur den på komposten så fyller jag i vatten och vrider runt så innehållet lossnar från kanterna. Blir det för mycket spolar jag ur den med vattenslangen ute.
Vintertid skrubbar jag ur den med snö.
Jag gör exakt likadant. Har en kompost med tre fack. Ett man tömmer i, ett som vilar och ett med löv i. Funkar perfekt.
Jag förstod det, och då har jag en hink som jag bottnar med löv ur facket med löv. Precis som tanten. Tänkte bara beskriva den andra halvan för att illustrera hur jag hanterar löv-fyllandet....Fast jag menar komposthinken som man har inomhus.
Jag förstod det, och då har jag en hink som jag bottnar med löv ur facket med löv. Precis som tanten. Tänkte bara beskriva den andra halvan för att illustrera hur jag hanterar löv-fyllandet....
Varför inte löv? De förmultnar ju. Eller räknas de som trädgårdsavfall och kommunen tar inte hand om det då?Tomma mjölkpaket får absolut inte slängas i komposttunnan, inte löv heller.
Jag vet inte orsaken, men skulle kunna tänka mig att det är som du säger. Trädgårdsavfall skall man köra med bil till återvinningsstationen i centralorten.Varför inte löv? De förmultnar ju. Eller räknas de som trädgårdsavfall och kommunen tar inte hand om det då?