Äckelvarning! Mask i kyckling đŸ€ą

Om maskarna fortfarande lever sÄ har det blivit fel pÄ flera punkter. 1) nÄgon fluga har fÄtt tillgÄng till köttet att lÀgga Àgg pÄ
2) helt omöjligt att vakuumförpackningen funkat. Vakuum=syre fritt=döda maggots.
Vad mysko, för jag hade inte öppnat köttet fören direkt före tillagning
 
En fluglarv behöver nog extremt lite syre för attt överleva. Jag vet att vi hittat dem frusna i is och att de fortfarande levt nÀr de tinats. Inte ens mina taranteller behöver sÀrskilt mycket syretillförsel för att klara sig flera dagar och de Àr avsevÀrt större. Jag gissar att Àggen lagts innan vakumförpackningen och att larverna tvingats ut nÀr köttet började tillagas i ugnen...
 
TÀnker mig att det enda sÀttet Àr isÄfall att de slaktade kycklingen, vÀntade och/eller lagrade fel sÄ att nÄgon fluga kunde lÀgga Àgg, och sedan sÄ vakuumförpackade de kycklingen bara strax innan de skickades ivÀg dÄ larverna fortfarande levde.
 
TÀnker mig att det enda sÀttet Àr isÄfall att de slaktade kycklingen, vÀntade och/eller lagrade fel sÄ att nÄgon fluga kunde lÀgga Àgg, och sedan sÄ vakuumförpackade de kycklingen bara strax innan de skickades ivÀg dÄ larverna fortfarande levde.
Det Àr ett ögonblicks verk om det finns en fluga i samma utrymme som köttet, de klÀcks inom 24 timmar normalt efter ÀgglÀggningen. Köttet kan ha blivit paketerat innan de klÀcktes och Àven om de hunnit klÀckas kan det vara svÄrt att se med blotta ögat först dÄ de Àr millimeterstora och tunna som hÄrstrÄn i början.
 
Det Àr ett ögonblicks verk om det finns en fluga i samma utrymme som köttet, de klÀcks inom 24 timmar normalt efter ÀgglÀggningen. Köttet kan ha blivit paketerat innan de klÀcktes och Àven om de hunnit klÀckas kan det vara svÄrt att se med blotta ögat först dÄ de Àr millimeterstora och tunna som hÄrstrÄn i början.
Jo, men om det vore sÄ enkelt (eller hur jag ska sÀga) sÄ skulle detta intrÀffa oftare, tÀnker jag.
 
Jag köper fĂ€rdiga matkassar med recept. Idag var det en kycklingrĂ€tt dĂ€r det var vacuumförpackade marinerade filĂ©er frĂ„n ett svenskt företag, de skulle stekas en stund för stekyta och sen in i ugnen. NĂ€r jag tog ut dom lĂ„g det vita superĂ€ckliga maskar ovanpĂ„ filĂ©erna đŸ€źđŸ€źđŸ€ź
SÅ mĂ„nga frĂ„gor 😧
Ska jag kontakta matkasseleverantören, producenten eller bÀgge?
Jag har bildbevis men vÄgar inte lÀgga in dÄ jag vet inte hur jag gör för att fÄ den dold och klickbar.

Du har ett avtal med matkasselevrantören sÄ det Àr dem du ska kontakta. Sen har din leverantör ett avtal med producenten sÄ dÄ fÄr de ta det vidare.
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp