Åby med 2 Open Stretch..?

Trygg

Trådstartare
Var på Åby och gnäggade för en stund sedan.

Hörde ryktas om att STC nu hade gett Åby klartecken för att använda sig av 2 Open Stretch!

Var detta felaktiga rykten eller var det en missuppfattning så att det i själva verket är så att det är ETT Open Stretch som STC har gett nådiga nicken inför?

Någon som vet?
Och vad anser ni om TVÅ Open Stretch i sådana fall?

Själv tycker jag att alla nya ideér är välkomna!
Åby är (tyvärr) en tråkbana och behöver profilera sig lite.

Tänk om dom kunde få hit ett par intressanta tränare också!

Sv: Åby med 2 Open Stretch..?

Enligt Ronden är det dubbla spår. Där står det dock också att definitivt beslut ska tas på söndag (men det kan ju vara fel).

Ok, ja där ser man.

Ljugarbänken talade till viss del sanning idag då!

Jag tycker inte om att se "min" älskade stallbacke försvinna till förmån för glas o betongbyggen alá 60-70-tal.

Blev nostalgisk och lite vemodig när jag spankulerade runt i stallarna och tänkte på att allt ska jämnas med marken snart..:cry:

Men va fäen, vi har ju TVÅ Open Stretch snart! som dansken sa

Jag tycker att det är bra med mångfald. Open stretch, olika banlängder och olika bankroppar osv. Men TVÅ öppna spår är jag tveksam till, dessutom anser jag att landets tre största banor ska vara av standardutförande. Experimentera kan man göra på de mindre banorna, inte på storbanorna. Men all heder åt Åbys ledning som vill förnya, även om det luktar lite väl mycket sensationslystnad över detta.

Var på Åby och gnäggade för en stund sedan.

Hörde ryktas om att STC nu hade gett Åby klartecken för att använda sig av 2 Open Stretch!

Var detta felaktiga rykten eller var det en missuppfattning så att det i själva verket är så att det är ETT Open Stretch som STC har gett nådiga nicken inför?

Någon som vet?
Och vad anser ni om TVÅ Open Stretch i sådana fall?

Själv tycker jag att alla nya ideér är välkomna!
Åby är (tyvärr) en tråkbana och behöver profilera sig lite.

Tänk om dom kunde få hit ett par intressanta tränare också!

Helt riktigt. De har fått klarbesked i går, och detta öppnar sig för mer intressanta körningar samt så finns det mer tillfällen för de som sitter "instängda" att få pengar.

Det roliga också är att det blir extra spännande att titta på lpet till slut.

Annars vet man om man ser en häst som sitter invändigt att den kommer nog aldrig ut.
Min åsikt iallafall.

Men vad ska Örjan Kihlström kallas för sen?

Gubben i lådan kan ju inte vara så passande när fältet öppnar sig som en solfjäder in på upploppet!:o;)

Hörde förrästen att Hagmyren ska ha SJU open stretch!:eek:

Jaja, antar att dom ska ha en utvärderingsperiod för att se hur det fungerar.
Men Åbys stora problem är ju inte, som sagt, O:P eller inte utan att banan saknar travtränare som kan hävda sig!

Eller hela banan andas lite stagnation. Kolla bara på Åby Stora Pris med miljonen (och mer) till vinnaren men ändå får man inte med speciellt intressanta hästar.

Red Chili Pirat i all ära men..;-)

Senast ändrad:

*kl*

Det blir ett open strech-spår på Åby till att börja med. ÅSP kommer att gå med ett och sedan kommer det att bli två efter den tävlingsdagen om jag fattade rätt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka