Hollister

Trådstartare
Jag har en liten fråga som ja typ funderat på i två år x)
Iallafall; jag har tidigare letat lite efter en dressyr tränare (men ändrade mig :p) men jag såg då ofta att det stog A, B eller C tränare. Och vafan menar de me de? :confused: :p
Tack för hjälpen :)

Sv: Abc??

Kraven för respektive liciens hittar du på Riskskolan Strömsholms hemsida.

Men i korthet:

C-tränare, har tävlat MSV eller motsvarande, plus att man ska anses lämplig för att antas till utbildningen.

B-tränare, ska ha verkat som C-tränare i minst fyra år, ska ha egna meriter på Intemediar-dressyr eller 140-150-hoppning, eller motsvarande för resterande grenar som körning, votige och så.

A-tränare, ha tävlat dressyr/hoppning Grand Prix, samma gäller för de andra grenarna att det ska motsvara Grand-Prix.

Sv: Abc??

Så det är alltså som dressyr tävlingar? Jag menar Lätt C är ju lättast Svår A (om det finns :p) är ju svårast :) Eller är ja helt borta? :bump:

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
355
Senast: Cactus
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka