Abbie hos doktorn

MissFideli

Trådstartare
Idag var vi så hos doktorn. En VÄLDIGT nervös matte och en urgosig pratsam katt och mattes mycket lugnare syster var vi.

Abbie har aldrig varit så gosig någon gång, jag blev alldeles paff. Funderar på att åka dit igen imorgon :D

I vilket fall så kände veterinären igenom hennes knän grundligt, puttade hit och dit och böjde och vred. Det kluckade endel, men han kände inte av några tendenser till förslitningsskador. Och med tanke på att Abbie hela tiden var lugn (förutom att hon klädde av sig halva pälsen :angel: ) så tog både han och jag förgivet att hon inte har det minsta ont. Så han tyckte röntgen var onödig, däremot rekomenderade han glucosamin, så hon ska ha 3 tabletter om dagen. Hur nu det ska gå till :crazy:

Vägde min lilla bäbis också, hon väger 6 maffiga kg :eek: :o

Sv: Abbie hos doktorn

Skönt att det gick bra.

Finns det någonting förutom torrfoder Abbie gillar? Jag tror inte att glukosamin ger ifrån sig så mycket smak så det kanske går att blanda med något gott.

Nej, det gör ju inte det. Kattkräk :cool: Mariekex och ibland Greenies.
Detta är tuggtabletter med smak, mina föräldrars katt äter dom som godis för artros i höfterna och älskar dom. Så förhoppningsvis så kan jag få Abbie att smaka på dom och att hon tycker om dom. Annars vet jag inte... Finns som pulver också, men det hjälper ju inte heller.

Senast ändrad:

Vad skönt att det gick bra!

Min Måns var för övrigt också hos doktorn idag. Han har "slitit av" en trampdyna så han har hoppat på tre ben i ett par dagar nu (hos veterinären gick han dock på alla fyra, såklart, och såret såg jättefint ut trots att det vätskat sig och haft sig här hemma :crazy:) så han fick hela benet inbandagerat. Han måste ha jobbat hårt i bilen på vägen hem dock, för något bandage syntes då inte till när han lugnt spatserade ut ur transportburen... KUL att försöka hålla honom bandagerade i X antal dagar nu. :crazy:

Ajdå, lät inte så kul. Katter är enorma på att plocka av sig saker, dom är envisa dom små liven.

Både jag och min ekonomi är superglada över att det inte blev tal om nån operation. Då kan jag börja spara ihop till en i lugn och ro ifall det behövs senare, men behöve rinte hosta upp 16-20.000:- på några månader *pust*

Lilla söta Abbie...Kan inte du starta en tråd med bara Abbie-bilder? För min skull, snääälla:)

//millus

Vad skönt att det gick bra! :) Jag tänkte på er igår och höll tummarna. 6 kg!! :love: Ska väga min klumpeduns idag, det var ett tag sen nu. Hon mumsar mjuk mat som om varje gång vore den sista, så jag misstänker att hon har gått upp lite...

Lycka till med tabletterna! Första dagarna brukar gå bra, sen har kissen en tendens att ligga under soffan bara man ens tänkter medicin! :rofl:

Är det Seraquin som kissen ska äta eller? För det är glucosamin har jag för mej. Dom smakar lite jästaktigt och det brukar dom flesta katter älska! Min katt gör det iallafall =))
Så det lär nog inte bli några problem att få i henne pillrena =)

Lycka till!

Stämmer bra. Veterinären sa att dom flesta katterna älskar dom, dock inte min, men det förstod jag ju. Förhoppningsvis kommer hon väl lära sig äta dom med tiden, blir jobbigt annars.

Kanske var det det som gjorde att det gick bra då :idea:
Ja, min lilla flicka har gått upp. Jag trodde hon hade gått ner :o

Ett kilo mer katt för dig att se om några veckor då :p

:rofl:
Jag ska se vad jag kan göra :D Hon var så duktig, jag blev alldeles rörd. Har ju haft 2 riktiga surkärringar innan och så kommer denna ängel :love: :love:

Kan du inte försöka lura henne genom att rulla tabletterna i krossat torrfoder så att de tar åt sig lukten då? Kommer ihåg att Pirjo åt p-pillren självmant bara de hade legat tillsammans med jästtabletter.

Detta är inte ment att tracka ner på vare sig dej eller din katt. Men om hon har artros och väger 6 kg så borde du nog faktiskt överväga att banta henne.
Jag vet inte vad det är för ras eller så men min katt väger nästan fem kilo och är för stor.
Och ett kilo på en katt är som om vi skulle väga 10-15 kilo för mycket...

Ett litet tips bara. Dessutom finns det jättebra bantningfoder både Hills och RoyalCanin.

Det är inte min som har artros. Min har patellaluxation. Och hennes 6 kg är ingen övervikt utan hon tillhör en stor ras.

Hon var så duktig, jag blev alldeles rörd. Har ju haft 2 riktiga surkärringar innan och så kommer denna ängel :love: :love:
Haha! Jag förstår dig! Man kan spricka av stolthet när kissen uppför sig bra hos veterinären! :love:

Ett kilo mer katt för dig att se om några veckor då :p
Ja, snart börjar det bli dags! :banana: Du får väl föreslå nån dag och tid som passar dig och Chris. Jag jobbar ju vanliga kontorstider, men har oftast möjlighet att flexa ut tidigt nån dag.

30/8 eller 4 el 5 sept passar mig bäst, jag jobbar ju lite olika tider, men bara eftermiddagar. ovan dagar är jag helledig. Ska försöka få tag på Chris och fråga henne. Är det nån av ovan dagar som inte passar dig? Eller passar bäst?

Min mammas katt var nyligen hos veterinären pga allergi, katten som är en riktig fegis annars (springer under sängen när det knackar) låg och trampade på sin filt och spann. Ibland gick hon ut ur buren för att kolla läget fortfarande spinnandes. :confused:

Hela första veckan i september har vi revision hos oss, så då kommer jag inte att kunna komma ifrån jobbet tidigare. Så den 30/8 är den enda dagen som funkar för mig. Annars får det bli veckan efter revisionen.

Hanoo äter sitt Seraquin utan problem, men Abbie ska väl vara lite extra speciell då... Just när det gäller Hanoo som ju inte alls får torrfoder går nästan allt ner om det varit en vända i Orijenburken. Elaka matte att lura honom sådär :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka