ÅÅÅÅÅÅÅ

sofia77

Trådstartare
Någon som vill ha en katt billigt???? Har en honkatt som löper, har glömt hur de låter. Har bara kastrerade katter här hemma i övrigt. Ringde igår och bokade tid för kasteration. Vad lugnt det blir då.

Sv: ÅÅÅÅÅÅÅ

Jag hade också en nykastrerad honkatt här, men hon pöööös!
*otacksamma kattskrälle*

Jag vet hur du har det - fast våran låter så några gånger om dagen oavsätt om hon löper eller inte. Det blir bara värre och mer konstant vid löpning. :devil:

Jag ringde faktiskt min syster första gången och frågade om hon skulle låta sådär - trodde att hon hade smärtsamma kramper. :D

Pojkvännens katt började löpa idag. Jag misstänkte det (trots att jag aldrig haft katt och aldrig träffat en löpande honkatt förut) när hon pratade väldigt högt mkt tidigt i morse utan anledning, vad jag förstår, samt när hon ville komma in i rummet igen på morgonen efter att ha blivit utsläppt i köket. Senare på dagen låg hon och åmade och kråmade sig på hundens fäll och stackars hunden förstod inte varför katten inte ville bråka med honom som vanligt utan bara lade sig ner när han attackerade :angel: :D
När jag gick in i duschen hörde jag plötsligt ett högt klagande och öppnade dörren, varpå katten står på trappräcket och kryper fram... Sen skulle hon med in i duschen och krypa omkring på golvet...
Ja herregud :D

Fast jag tyckte hon lät ganska sött, hon pratar inte speciellt högt annars. Men jag hann ju smita därifrån redan första löpdagen, och lär väl missa de värsta klagolåtarna kan jag tänka ;) För de löper väl inte mer än några dagar hoppas jag!

Min lilla babis (snyft, sa stor redan) började igar. Gissa om jag ar GLAD att jag kastrerade hennes bror för tva veckor sen! An sa lange har hon mest varit gullig, hon har inte skrikit mer an vanligt, men varje gang hon hör min röst sa later hon KRRR och sticker upp rumpan. Klappar man henne trampar hon med baktassarna som en galning. :D Jag höll pa att skratta ihjal mig igar. Enligt pojkvannen skrek hon i natt, men jag hörde ingenting. :confused: :angel: Brukar annars vara valdigt lattvackt.
Ska ringa veterinaren i morgon...

lanar denna traden lite.....

jag har valdigt lite koll pa katter. Jag har en honkatt hemma som jag raddade forra hosten. Hon har inte gatt ut sa mkt sjalv da hon var valdigt klen nar vi tog hem henne och planen ar att vi ska kastrera (hmmm kallar man det sa pa honkatter???) men idag smet hon ut och jag lyckades inte fa in henne innan jag var tvungen att aka till jobbet. Jag ar livradd att hon ska bli med kattungar da hon fortfarande e sa liten o klen??? Hur ofta loper de??? Hur marker jag om hon loper??? :confused:

Maste verkligen boka in for en kastrering sa jag slipper bli sa har orolig :crazy:

Här bortskänkes en katt till. Skrället började under natten och jag harinte sovit något:cool: Sambon som anklagas vara ägare hörde inte ett pip och fattar inte varför jag är så grinig:mad:

Min katt har löpt ca varannan vecka i ungefär en månad, fick ingen tid för kastrering förens den 28/3 :crazy:
Men hon är inte så himla illa, visst hon skriker men det kan aldrig vara värre än hur min stora katt lät när han var liten, han skrek :crazy:
Som varandes enda honkatt tillsammans med två lunsiga kastrater är det inte såå kul precis, den ena sover och den andra fattar nada hur man gör, Pipen grejar det där med att man ska stå överst och bita fast i nacken men sedan är det klurigare, lösning; Man sparkar henne på ryggen och rumpan med ömsom det ena ömsom det andra bakbenet :cool: Han kan inte förståå varför hon inte är nöjd ;) :p :D

Nu är kissen kastrerad vaccinerad och fått öronmärkning. Hon var inne i går och hon var vaken men sliten när jag hämtade henne. Lite vinglig när vi kom hem. Annars allt bra inga stygn att ta bort.

Det är inte säkert att du märker det om hon är ute mycket, då har hon ju tillgång till killar och slipper ropa på dom. Löpa kan dom göra varannan vecka, min löpte 5 dgr med 5 dgr mellanrum innan jag satte henne på piller. Min äldsta löpte 12 dgr, höll upp 4-5 dgr och löpte 12 dgr igen.
Man kan kastrera en dräktig katt också, då gör man samtidigt en abort.

Om det sker tidigt i dräktigheten tycker jag det kan vara okej, annars inte.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
225
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
684
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
867
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama