A-tävling i Strängnäs?

S

Solafekub

Läste på WRAS hemsida att Strängnäsklubben (WTCS) ska ha en A-tävling 08-09 juni i år. Stämmer det? :confused: Har inte hört ett ord om det, och blev lite förvånad när jag läste i tävlingskalendern. A-tävlingar brukar ju vara lite större arrangemang, och då borde det ju ha pratats/skrivits om det tycker jag...

Det skulle vara kul om det stämde, men jag skulle vilja ha lite mera info! Det står ingenting på WTCS hemsida så vitt jag kan se...

Sv: A-tävling i Strängnäs?

Jag måste ha drömt, men jag var helt säker på att de, precis som förra och förrförra året skulle anordna en C-/B-tävling i Strängnäs också. Hade planerat att vara med på den =/ och har nu såå svårt att få ihop två st inför SM.
Jag tror den tävlingen du pratar om har A-status eftersom det är Nordiska Mästerskapen för Appaloosor =) (det var iaf det förra året)

För er som undrar över WTCS A-tävling i Strängnäs vill jag berätta att det är klart med att vi höjt upp vår status, detta för att erbjuda möjlighet för ev utländska ApHC-ryttare att starta på en internationell tävling. Det blir alltså C och A-tävlingar.
ApHc-showen är inte utlyst som något nordiskt mästerskap utan är en vanlig internationell ApHC-show.
A-tävlingen är SM-kvalgrundande vilket däremot inte RM för araber den 18 juni är eftersom det är en inofficiell tävling som rids på B-tävlings nivå.
För er som vill veta mer så är ni välkomna att mejla WTCS så svarar vi på alla era frågor. Proppar till våra tävlingar ligger ute på vår hemsida, proppen för tävlingarna 8-9 juli kommer att läggas ut under nästa vecka.
WTCS TK

Jag ber om ursäkt för att jag fått saker om bakfoten, och jag tycker att det är bra för ApHC-ryttare att få möjlighet att rida internationellt. Fast det är tråkigt att det är på bekostnad av en av de fyra B-tävlingar som kommer anordnas i år...:crazy:

Vad jag däremot inte förstår är hur Arab-RM är en "inofficiell" tävling? När sedan blev Riksmästerskap inofficiella?? På WRAS' hemsida står ju också följande: "Berättigade att starta är de som under året deltagit i två nationella tävlingar arrangerade av WRAS, ras eller specialföreing med westerninriktning." Visst är WTCS med på ett hörn och arrangerar?! :mad:

Jag ska skriva till WRAS så snart jag har tid, det här är ju fullständigt ohållbart!

Arab-RM är ett arrangemang som arabryttarna har bett om och som WTCS arrangerar åt dom, det innebär att det inte är en WRAS-tävling utan något som vi gör åt arabryttarna på förfrågan i från dom. Detta arrangemang har genomförts i närmare tio år, först av Enköpingsklubben i flera år, sedan av WRÖ och nu av oss. Detta är en fråga för arabhästföreningen att ta upp med WRAS så be dom gärna om det.

Att en B-tävling försvinner och en A-tävling kommer till gör ingen skillnad annat än att A är internationellt och B är nationellt, för den enskilde ryttaren är det samma sak att rida, svårighetsgraden är densamma och arrangemanget skiljer sig inte så mycket i övrigt heller.
WTCS TK

Kan tillägga ang Arab-RM att jag skall se vad jag kan göra åt det hela från vårt håll, jag skall kolla med förbundet (WRAS) om man kan lösa detta.
WTCS TK

Kommer det alltså att bli en "vanlig" A-tävling med allbreedsklasser/WRAS, eller var det bara för appaloosaryttare? Fattade inte riktigt... När kommer proppen ut? :)

Svar ja. Det blir en A-tävling (WRAS) dit alla är välkomna.
FG

Proppen kommer ut under kommande vecka till denna tävling

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka