A-fil till katt?

A

Atalantha

A-fil funkar super till både hundarna och oss människor när magen är i tillfälligt kaos. Men hur är det med katter, kan dom dricka det? Det är väl laktos man ska akta sig för va?

Sv: A-fil till katt?

En del katter tål laktos, andra inte. Det är bara att testa sig fram. Verum hälsofil påstod nån fanns laktosfri, annars.

Det finns speciella probiotika-produkter till katter, exv Pro-Kolin och FortiFlora.

En del katter tål laktos, andra inte. Det är bara att testa sig fram. Verum hälsofil påstod nån fanns laktosfri, annars.

Det finns speciella probiotika-produkter till katter, exv Pro-Kolin och FortiFlora.

Då testar jag det inte nu medan hans mage är i obalans, utan när den är "normal" i sådana fall så att man får ett rättvist "resultat". Vet du om A-fil innehåller mycket laktos, tex jämfört med mjölk?

Ska kika på både Pro-Kolin och FortiFlora också, till katten vars mage är helt kaos nu :(

Jag skulle iaf ge så lite nöt som möjligt. En del katter blir allergiska av nöt.

Mjo, jag tror jag ska låta bli det om inte vet eller liknande rekommenderar det. Har fått rekommendation om ett foder som jag ska testa, men jag är inte alls förtjust i fodret i övrigt så vi får hålla tummarna :)

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
448
Senast: Joppsa
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
306
Senast: Sassy
·
Katthälsa Vi har två gudomliga kattungar hemma nu som är 4 månader. Jag har läst så mycket jag kunnat om foder och vilket som är bäst. Nu äter de...
Svar
16
· Visningar
1 392
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Är förstagångskattägare men är inte ny på djurmat sas, har haft hundar med känsliga magar och allergier så att läsa...
Svar
15
· Visningar
836
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Har ni någon olycksfallsförsäkring?
  • Tvillingar!?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur