Sv: A/a:0 ?

Bedömning A i första fasen (enbart fel räknas) A:0 i andra fasen. Fel + tid räknas. Här blir t.ex. alla med 4 fel i första fasen likaplacerade.

Bedömning A i första fasen (enbart fel räknas) A:0 i andra fasen. Fel + tid räknas. Här blir t.ex. alla med 4 fel i första fasen likaplacerade.

fattar inte . men asså rids allt på en gång? elr är det först A och om man är felfri då, går man vidare till A:0 ? . fattar inte .

jag fattar det som en A:0 / A:0 , fast att man inte räknar tid i första alltså A då ...

men vet inte om det är rätt!

Just så är det. Det är en hoppning i två faser där det är bed A i fas 1 och A:0 i fas 2.

här har du alla bed inom hoppningen:) lycka till med tävlandet:)

BED:
A: Innebär att ryttare med lika antal felpoäng förklaras likaplacerade.

Clear round: Rids som bedömning A.

A:0 Ryttare med lika antal fel skiljs åt genom tiden i grundomgången.

A:1a Ryttare med lika minsta antal fel rider omhoppning efter att samtliga startat i grundomgången, tiden skiljer likaplacerade i omhoppningen

A:1b Ryttare med lika minsta antal fel efter första omhoppningen går vidare till en andra omhoppning.

A:2 Grundomgång där ryttare med minst antal fel hoppar om tills dess att en segrare korats.

Hoppning i Två faser ersätter bed A:1c och A:1d - benämningen är en anpassning till det internationella reglementet.
De ekipage som är utan felpoäng i första fasen fortsätter direkt på andra fasen.
Bedömningen i fas 1 kan vara A eller A:0. Bedömningen i fas 2 kan vara A, A:0 eller C

C: Ryttarens tid för ritten, eventuella tidsfel samt fel vid hinder (i straffsekunder) är sluttiden och utgör ryttarens resultat. Varje nedslag bestraffas med sekunder - 4 sekunder. I Duellhoppning och i andra fasen av en hoppning i två faser är tidstillägget 3 sekunder. Ryttare med kortast tid är segrare

Liknande trådar

Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Fiorano
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Snurrfia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
163
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka