W

Weathergirl

Ah, jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag ska byta stall nu, som ligger realativ nära mitt gamla, men jag känner att jag vill ta allt i lugn och ro och åka i en transport dit. Det känns så mycket skönare på något sätt osv. Men min j*vla mor som är helt sjuk i huvudet ibland tkr prompt att jag ska rida dit. Jag vill verkligen inte det, jag kanske är fånig, men jag vill verkligen inte rida in på ett nytt område och sedan vara tvungen att sadla av osvosv.. Nu hade vi världens gräl om att hon vill att jag ska rida, jag vill åka transport och mammas man tycker ingenting. Han tkr att jag kan rida, men han kör mig iaf, om det nu blir transporten.
Hon säger även att det kommer gå åt helvete med lastningen, hon vet ingenting om hästar och min häst är väldigt lättlastad och jag har lastat förut. Dessutom är min gamla stallchef med isf. Så jag förstår inte hennes problem.

Vad tkr ni vore lämpligast?
Är jag konstig som prompt vill åka transport?

Vi har haft världens gräl nu och jag vet inte vad jag ska ta mig till. Mamma blir bara förbannad och skriker och ah, suck, jag orkar inte. :cry:

Sv: ?!

Förstår om du tycker det är lite otäckt att rida in på ett helt nytt område med din häst. Kan du inte din mamma gå med dig i lina om det nu är så pass nära att du kan rida och du nu måste det?

Annars så är det ju naturligtvis enklare att ta transporden dit då man ändå måste köra dit alla grejer osv. Om ni nu har egen transport och inte måste låna/hyra och greja.

Vet att det kanske inte är så lätt men lägg fram dina argument för din mor lungt och sakligt och förklara att du verkligen är orolig över att behöva rida dit själv. Var noga att inte bli upprörd osv så kanske det är lätta att få henne att förstå.

Jag försökte verkligen lugnt att förklara för henne, men hon vill inte ha ngt mer att göra med våran granne (som har transporten, och äger det stall om jag står i nu).

Det har varit lite bråk emellanåt, mellan mig och våran granne. Eller ja, jag har fått utskällning för helt onödiga saker och min mamma med. Så vi bestämde för att flytta. Men nu på senare tid så har det varit jättebra mellan mig och stallchefen. Mamma tror dock att det kommer bli bråk om vi frågar om vi får låna transporten. :confused: Vilket det förstås inte kommer bli, har lånat den innan osv.

Jag tkr också att det är praktiskt att åka dit, för då får man med alla prylar på samma gång. Så suck, får väl hoppas att hon skärper sig. Men jag vill verkligen inte rida dit. Han är ingen häst som blir jobbig eller så, men det känns bara skönt och så 'normalt' att åka transport. Eller vad man nu ska kalla det. :angel:

Fast jag kan nog förstå att din mamma inte vill låna den transporten av din granne, själv skulle jag nog inte heller besvära nån jag kommit på kant med med en tjänst. Så om ni nu inte kan låna nån annan transport så kanske du får rida i alla fall.
Om du lyckas låna nån annan transport själv så tror jag att din mamma utan problem kommer köra dig. Men då får du nog fixa det just själv. Det finns ingen ni kan låna på det nya stället till exempel?

Jag vet inte om de har ngn transport, men de har de ju antagligen. Men jag skulle kunna ringa och fråga dem.

Men vet du ngn som har ridit till sitt nya stall? Om det bara var jobbigt, eller om det var skönt?

jag red till mitt nya stall. det var inget konstigt alls. tog en sväng som vanligt när jag ska ut och rida och när jag skulle hem sen så red jag till nya stallet i stället för gamla.
om du bara håller dej lugn och inte gör någon big deal av det så så tror jag att din häst inte kommer att bry sig. se det som att ni rider en ny ridväg :idea: brukar du åka i väg och träna eller tävla? i så fall så tror jag inte att hästen bryr sig. då är den van vid att komma till nya ställen, då spelar det ingen roll om du rider eller åker transport.

Jag gjorde det för tre dagar sen kanske:) Elle då red jag hem min häst efter att han stått hoss min tränare över sommaren och i början på sommaren så red jag dit min häst. Jag tycker det var smidigast då jag slog två flugor i en smäll. Både rida och flytta häst samtidigt. Sen så körde morsan dit grejerna och hemtade mig när jag kommit fram.

Jag har ju transport och kunde lika gärna kört men jag tyckte det var onödigt när det är så nära (2km)

Men sen kan jag förstå att an inte vill rida på ett nytt ställe om man har en lite istadig häst eller så.

Om stallet ligger nära, varför inte rida dit?? Kan förstå om det var långt emellan stallen att du ville ta transport, men varför är det ett problem när det tydligen är nära!? Tycker att det är ett konstigt argument att man inte vill "rida in på ett nytt område och sedan vara tvungen att sadla av o.s.v."?? Jag tycker personligen att du verkar en aningen bortskämd! Och skulle min dotter säga samma sak om mig som du säger om din mamma, att hon är j*vla sjuk i huvudet, skulle jag bli arg och sårad! :( Förstår din mamma att hon under dessa omständigheter inte vill låna transporten av nuvarande stallägaren. Du kanske skulle se det lite ur din mammas synvinkel åxå, inte bara din egen!

Sadla hästen och rid dit och be din mamma om ursäkt för att du bråkar om en för mig självklara sak, att rida mellan 2 närliggande stall.

Kicki :)

hur långt är det till nya stallet? kan du inte gå med hästen då?
jag förstår din mamma om hon inte vill låna transporten av grannen. min granne har gjort sig osams med mig, och skulle hon komma och fråga om han fick låna min transport så skulle jag fråga hur hon var funtad i huvudet!
du får nog försöka låna någon annan transport om det inte är väldigt nära då tycker jag att du kan gå/rida om dim mamma går med dig.

Har glömt att svara, haha.
Min granne erbjöd sig till och med att köra oss (mig och min ponny) dit, så det blev inga problem alls. :)

Sen inser jag förstås nu att det var lite dumt av mig att bli så sur på min mamma, men men. Sånt som händer ibland. :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 498
Senast: Mia_R
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 551
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
883
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama