75-års presenter i corona-tider?

Krans

Trådstartare
Hej, jag har föräldrar som snart fyller 75. Vad hittar man på i gåva? Prylar har dom och dom håller på och rensar ur sin bostad för kommande flytt bara lämplig lägenhet dyker upp, så inga saker! Pandemin exploderar här just nu så dom vill inte gärna vara så mkt ute i samhället. I övrigt är dom pigga och fysiskt i bra skick. Vad tusan hittar man på???
 
Hej, jag har föräldrar som snart fyller 75. Vad hittar man på i gåva? Prylar har dom och dom håller på och rensar ur sin bostad för kommande flytt bara lämplig lägenhet dyker upp, så inga saker! Pandemin exploderar här just nu så dom vill inte gärna vara så mkt ute i samhället. I övrigt är dom pigga och fysiskt i bra skick. Vad tusan hittar man på???
Är de bekväma med att hantera datorer och zoom eller teams? Kanske en kurs på ett studieförbund skulle vara något, det finns oändligt många kurser i allt från språk till släktforskning och skrivande.
 
En utomhusaktivitet som förläggs när det blir bättre väder för utomhusaktiviteter. Jag tänker mig framåt juni för på sommaren har pandemiläget varit bättre och vem vill egentligen vara utomhus när det är ruggigt i feb/mars? Utomhusaktiviteter kan vara lyxiga 75-års presenter t.ex. vandringspaket på någon herrgård med övernattning och middag på kvällen.
 
Hej, jag har föräldrar som snart fyller 75. Vad hittar man på i gåva? Prylar har dom och dom håller på och rensar ur sin bostad för kommande flytt bara lämplig lägenhet dyker upp, så inga saker! Pandemin exploderar här just nu så dom vill inte gärna vara så mkt ute i samhället. I övrigt är dom pigga och fysiskt i bra skick. Vad tusan hittar man på???
Beställa hem 3-rätters lyxmiddag till dem? Annars tänker jag att det kanske går att researcha någon herrgård eller så på landet där man kan få en weekend utan smittspridningsrisker. Men det är svårt just nu.
 
Hej, jag har föräldrar som snart fyller 75. Vad hittar man på i gåva? Prylar har dom och dom håller på och rensar ur sin bostad för kommande flytt bara lämplig lägenhet dyker upp, så inga saker! Pandemin exploderar här just nu så dom vill inte gärna vara så mkt ute i samhället. I övrigt är dom pigga och fysiskt i bra skick. Vad tusan hittar man på???

Lyxiga produkter som är ätbara har varit väldigt uppskattat av min sambos mamma dessa åren pandemin har varit. Vi har gått till delikatessbutik där vi har kunnat välja ut produkter t.ex ostar, marmelad, bröd, olivolja, goda kex m.m. Detta året gick vi till en italiensk delikatess unik där vi plockade ihop lite ovanlig pasta, god sås, olivolja, bröd, ost och lite annat. Vi har fått allt snyggt arrangerat i korgar och inslaget i cellofan.
 
Jag har köpt presentkort på storstädning i hemmet till mina föräldrar, även fönsterputsning. Det har varit uppskattat.

I coronatider behöver de kanske inte vara hemma medan städfirman håller på. Du/nån annan kanske kan släppa in och ge anvisningar.
 
Lyxiga produkter som är ätbara har varit väldigt uppskattat av min sambos mamma dessa åren pandemin har varit. Vi har gått till delikatessbutik där vi har kunnat välja ut produkter t.ex ostar, marmelad, bröd, olivolja, goda kex m.m. Detta året gick vi till en italiensk delikatess unik där vi plockade ihop lite ovanlig pasta, god sås, olivolja, bröd, ost och lite annat. Vi har fått allt snyggt arrangerat i korgar och inslaget i cellofan.
Vi fick julklappar på jobbet från stans nya italienska delikatessbutik, det har varit en mycket rolig och god injektion i matlagningen de senaste veckorna!

Mycket bra tips!
 
Bor de i hus i dagsläget? Det finns ju så att man kan hyra tex en badtunna och ställa i trädgården och så ordna en kväll kring det!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp