L

lala

Jag ska flytta hem en häst till mig nu, den kommer tyvärr stå ensam ett litet tag (någon vecka) innan hästen som ska gå som sällskap kan flyttas hit. Min granne har hästar men hon ska flytta dom på söndag eller måndag och på lördag kommer min häst.
Är det någon ide att låna en av min grannes hästar och ha den att gå med min när han kommer (det blir ju bara en eller två dagar) eller är det bäst att låta honom vara ensam från början.

Han är har gått ensam förut så det borde gå bra någon vecka tills hans sällskap kommer

Sv: ???

Känns dumt att riskera skador för att ha sällskap i någon dag enbart. Om nu hästen även sedan tidigare klarat av att stå själv så skadar det nog inte att ha den så en stund tills sällskapet kommer.
Kan nog bli värre för den att första ha sällskap på stället i någon dag för att sedan bli berövad den.

Men håll bra koll på hästen de första dagarna så att den inte är stressad eller försöker ta sig ut.

Mumin

Sv: ???

Känns dumt att riskera skador för att ha sällskap i någon dag enbart. Om nu hästen även sedan tidigare klarat av att stå själv så skadar det nog inte att ha den så en stund tills sällskapet kommer.
Kan nog bli värre för den att första ha sällskap på stället i någon dag för att sedan bli berövad den.

Men håll bra koll på hästen de första dagarna så att den inte är stressad eller försöker ta sig ut.

Mumin

Jag håller helt med dig Mumin!! Så skulle jag ha gjort!

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 070
Senast: Rosett
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 382
Senast: Stergo
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 637
Senast: Rugge
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 823

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka