A

AnnaMalm_

min unghäst ´s temp stiger o sänks o stiger o sänks hela tiden tar tempen nu på henne morgon och kväll och på morgonen brukar hon ha runt 37,5 -38 och på kvällen runt 38,3 - 38,8:confused: ska till veterinären den fjortonde och kolla upp det ,det är vell ändå inte normalt att den håller på så?:crazy:hon är fem år..

Sv: ??

vill också tillläga att hon är hur pigg som helst och verkar inte ett dugg dåsig elr som om att hon va sjuk:S

Normalt har hästar lite högre temp på kvällen än på morgonen. Kan bero på att de rör sig ute i hagen och blir lite varmare i kroppen av det.

Tycker inte alls att det låter som om det skiljer så mycket som du tycker, det är nog inga problem men är du orolig så är det ju bättre att du kollar hos veterinären en gång för mycket än en gång för lite!

I mina ögon ser det helt normalt ut . skulle aldrig kasta ut pengar på vet. om inga andra konstiga sjukdomtecken visar sig.

Jag tror inte heller att det är något fel. Det är normalt att tempen är högre på kvällen. Precis som pulsen. Det är nog ingen fara!

helt normalt med sådan variation. vi människor har oftast också högre temp på kvällen än morgonen, och generellt (om inga andra tecken visar sig) räknar jag inget under iaf 38,5 som feber...

ja men blir extra orolig då hon har tandproblem och har haft infektioner i tandköttet så ska fara till veterinären för säkerhetens skull..men asså det är vell ändå stor skillnad om hon har 37,5 på mogonen och 38,9på kvällen:confused:det hade hon idag/kväll

Unghästar har högre normaltemp.
Morgontemp mellan 37,5 till 38,5 är normalt.

En sådan minimal temphöjning ska du nog inte oroa dig för.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 478
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Unghunden här har kräkts ett antal gånger under förmiddagen - först kom ju hela frukosten upp i ett par omgångar, men sedan 12-tiden...
2
Svar
37
· Visningar
4 022
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Jag har ungefär sedan nyår flera dagar i veckan känt att "något är på gång", som att jag håller på att bli sjuk men det inte bryter ut...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 656
Senast: manda
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattungen på Ölandsbron
  • Uppdateringstråd 30