6årig - bett

TR III, Mom 307.12:
"För ungponny, mellan fyra och sex år, är endast vanligt tränsbett, odelat, tvådelat eller tredelat bett med mittersta länken/ länkarna rund/runda, tränsbett med parerstänger, tränsbett med fasta ringar och galoppbett, tillåtna."

Mvh,
Lady_S

Rider du den i ponnyklass är det som lady_s skrivit, bara "vanliga" tränsbett i olika varianter tillåtet. Men rider du den i hästklass, får du gå efter regler för stora hästar och då rida på vad du vill.

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 738
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
581
Senast: Svartkatt
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama