6000 Bilder

C

CarolaLind

Vill ut till försäljning på nätet.

Hur gör jag enklast?

Kategoriserar

Förminskar och gör Thumbs?

Håller dem stora och tittarvänliga med en Copyright över hela

Hur? Hur? Hur?

Hur hade ni gjort?

Alla tips välkomna!

Egen sajt för bilderna? Under min vanliga hemsida med en länk?


Hilfe!

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: 6000 Bilder

tumbs, sen så skall dom gå och förstora( 600pix), sen beror du på vad du vill sälja dom till.
Det enda folk oftast har lust o betala för är för tryck dvs dom behöver dom i större upplösning, till web så betalar folk sällan.
Så du kan välja att ha copy text över eller inte, antingen så har du över hela bilden eller ingen alls.
600pix i bredd tex är på tok för litet för att trycka till något vettigt ändå så.
Och jag kan tillägga att det är väldigt svårt att ta betalt av privatpersoner, dom vill sällan betala för en bild

här är två exempel på hur jag gör ibland

alt1.jpg


alt2.jpg
 
Sv: 6000 Bilder

Kategori är bra alternativ
Thumbnail är viktigaste
En Vattenmärke över den med Copyright text
En egen "hemsida"

Kanske en sökmotor till.
 
Sv: 6000 Bilder

det finns sidor som finns just för den har typen av saker, sök på fotosidor, där har de all service man kan få just för detta.
hittade en för något år sedan som var grymt trevlig att jobba med, men jag hade inget behov då.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 491
Övr. Katt Efter några år utan katt så funderar jag på att bli kattägd igen. Jag är uppvuxen med ett gäng huskatter, men efter att sista katten vi...
Svar
9
· Visningar
1 909
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i somras skrev jag ett inlägg där jag undrade vad jag skulle göra med min ridning. Jag kände mig lite dyster inför höstterminen...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
530
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp