K

knasenknas

har precis fått min lilla shettis inkörd och han stryker bakbenen lite mot varandra, å det är ju lite svårt att få tag i så små benskydd, så ja tänkte att man kunde linda, men det behövs ju bara bak, så jag vill bara kontrollera så att man kan ha lindor bara bak??? :angel:

Sv: ??

Ja det kan man.
Det är lite trixigt att bandagera så korta skenben bara. Lättast är det om du får tag i relativt smala lindor, annars blir det lätt bara en tjock klump på mitten.
Jag antar att du redan försäkrat dig om det självklara, att hästen är korrekt verkad?

Sv: ??

Globus har faktiskt benskydd för så där små hästar, har nämligen både fram och bakbensskydd till syrrans shettis. Fråga på din närmaste hästsportsaffär. Finns faktiskt i läder oxå men det är chetak (?!) som tillverkar dom... :) dom är fruktansvärt söta :banana:

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: Cactus
·
Samhälle Jag har haft mycket i huvudet på sistone, och en sak jag tänkt mycket på är normaliserandet av sociala medier. Framför allt av min...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 915
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 581
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Snabbmat?