50 års presenten Alzero blev en omtyckt Bailey!

MrsScabtree

Trådstartare
Nuuu är det gjort och det känns så SKÖNT att slippa sitt oah smussla i hemlighet. I fredags fick mamma sin Maine Coon pojke Alzero i förskott som 50 års present.Hon hade givetvis inte en susning om vad hon skulle få och blev helt blank i ansiktet när hela syskonskaran med respektive kom instormande med katt i högsta hugg och sjöng "ja må ho leva i förskott". Chocken har nog inte lagt sig än..men oj oj oj vad glad hon blev :D. Pappa som (som med alla djur vi har/haft) INTE samtyckte med en katt (nåja..vi visste vad det betydde) var först att bära omkring och gulla med fjunet:cool:.

Nu har han iaf varit hemma i fyra dagar. I måndags fick han följa med mamma och pappa på deras företag, det blir en jobb katt av honom (han kan ju absoluuut inte vara ensam!:angel:) och där röjer han runt på kontoret och ..ja..terroriserar.

Farbror Harley (min gamla hund) är helt salig över att fått en katt men lite frustrerad för han vågar inte riktigt gå fram till den, den låter så läskigt då! Nu har de dock iaf nosat på varandra och blir väl snart vänner.

Bifogar bilder i nästa inlägg!

Sv: 50 års presenten Alzero blev en omtyckt Bailey!

Vilken söting :d
Vad roligt att din mamma blev så glad :bump: men vem skulle inte bli det med en så fin present?! ;)

Ja, bilder kommer när herrn vuxit sig större också :d

..förhoppningsvis av bättre kvalitet..

Aaaaaaaaaawwww sicken söötnos!!!!:love::love:
Älskar färgen!!

Det var ju en riktig liten söting den dära! Förstår att födelsedagsbarnet blev överraskad & glad!

Pappa som (som med alla djur vi har/haft) INTE samtyckte med en katt (nåja..vi visste vad det betydde) var först att bära omkring och gulla med fjunet:cool:

Hehe! Känner igen det...sambon som (något ofrivilligt...:angel:) blivit med djur är väldigt pysslig med dem när det kommer till kritan!

Finare födelsedagspresent går ju inte att få, vilket charmtroll! :love:

Det där med misstyckande pappor som är de första att smälta känner jag igen. Min pappa tyckte väl sådär om katter förut. De var trevliga djur men inte mer, liksom. Sen släpade jag och mamma med honom till en utställning, och när vi åkte därifrån hade han tingat vår första skogis. Och när vi några år senare tog vår första kull var det han som ringde till de blivande köparna till en av ungarna, och meddelade att ungen tyvärr inte var till salu längre eftersom han ville behålla henne själv. :D

Liknande trådar

Övr. Katt Nu har Bailey (Kvarnsjön Alzero) hunnit bli hela 8 månader så jag tänkte uppdatera med lite bilder. Till hans egna förtret kastrerades...
Svar
18
· Visningar
1 383
Senast: startpompe
·
Övr. Katt Ni minns kanske Maine coon kattungen jag köpte åt min mamma i 50 års present? Nu har han hunnit bli hela fyra månader, är lika stor som...
Svar
13
· Visningar
1 035
Senast: MrsScabtree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur