Sv: 5 åringar
hehe perfekt att du startade en sån här tråd! skulle presis skriva ihop nått=)
Min fyller fem på midsommarafton.
Red in han i höstas.
Han har alla fem gångarter men tycker det är jobbigt med tölten. traven är ren och taktfast. galoppen tycker han är roligast=) Han kan rygga, framdelsvändning, skänkelvikning och så. han hetsar inte upp sig i onödan utan man kan galoppera tillsammans me storhästarna som drar iväg i hundraåttio å han hänger på så gått han kan men säger jag åt honom att ta ted lugt eller sakta av så är det inga problem. kan i stort sett göra det på lång tygel. det blir lite olika hur mycket jag rider. mellan tre och sex dagar i veckan. men tränar då inte alla dagar. brukar bli nån dag med barbacka skrittur, nån dag på volten. men oftast rider vi ute i skog och mark. ibland hoppar vi lite åxå.
Tävlat har vi inte gjort än men tänkte försöka satsa på att va me på vallfari lätta höst. fyrgången då.
Nu behöver jag lite tips sv ni andra med unghästar eller unghästkunskap. Jag vill ju ha lite GO i min pålle men han e lite lat=) de e inte så att han är seg utan det går att busa upp han å så. men tölten skulle klart behöva lite hjälp av hans egna vilja. både pappa och mamma har bra vilja men han verkar inte veta det=) han har en uträknad foderstat och har till och med ca 30% för mycket energi enligt den. försöker varijera träningen för att han ska tycka att de är kul... ge mig tips nu!!!