5-åring kan kvala till...?

carriemma

Trådstartare
Hej! Jag ska snart ta emot en 5-åring och undrar vad det finns för roliga saker att kvala till! Han är sent utbildad så troligtvis kommer vi inte hinna göra några 120 starter i år, men vi får se ;)

Men allt som en 5- och 6-åring kan kvala in till vill jag gärna veta :)

Höjd, antal nollrundor, hur många omgångar osv.
Typ Falsterbo nästa år, Breeders kanske? Och sen - unghäst SM, vilka höjder går det i och hur kvalar man? Om det finns:p Har verkligen ingen koll...

Hej! Jag ska snart ta emot en 5-åring och undrar vad det finns för roliga saker att kvala till! Han är sent utbildad så troligtvis kommer vi inte hinna göra några 120 starter i år, men vi får se ;)

Men allt som en 5- och 6-åring kan kvala in till vill jag gärna veta :)

Höjd, antal nollrundor, hur många omgångar osv.
Typ Falsterbo nästa år, Breeders kanske? Och sen - unghäst SM, vilka höjder går det i och hur kvalar man? Om det finns:p Har verkligen ingen koll...

Det finns bara ungponny SM , för hästarna är det ju championat typ Falsterbo och Breeders. Kan du inte göra några 120 starter i år så finns det inget mer för en 5 åring i hoppning.

För en 6 åring så ska man ha 3 nollrundor i 130 för Falsterbo och 3 st för Breeders, är man smart ser man till att de 3 man gör för Falsterbo räknas som BT kval oxå genom att lösa deltagarbevis tidigt.

Sen finns det ju diverse unghästtävlingar man kan rida utan kval

Liknande trådar

Träning Hey alla kunniga! Har köpt mig min första alldeles egna häst nyligen som treåring (-16) och funderar nu lite på framtidsplaner. Jag har...
Svar
3
· Visningar
1 041
Senast: MiniLi
·
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: cirkus
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 439
Senast: Ewelina02
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är den första 5-åringen kvalad till hoppklasserna för unghästar i Falsterbo. Det är hingsten Coventry 1294 som gjorde tre godkända...
Svar
0
· Visningar
442
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Adventskalendertråden 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur