40 års present

Pinkaliten

Trådstartare
Hjälp mig nu kära Buke. Jag blev hastigt bjuden till min vän (som jag känt i ca 2 år) som fyller 40. Hon ska ha sitt firande imorgon kväll (lördag). Vad tusan ska jag hitta på att ta med mig? Hon är väldigt hästintresserad och har 2 hästar. Annars jobbar hon mest. Men hon gillar väl liksom "det vanliga" vardagliga.

Min budget är inte allt för stor heller, så vad tror ni? Vad skulle ni uppskatta?
In med massa bra tips!

Sv: 40 års present

Jag firade en 40-åring i höstas som fick en kväll på stan ihop med mig med bio och middag. Det var uppskattat!
Annars kanske nån sån presentbox? Det finns juh massa olika att välja mellan i olika prisklasser.
Jag tycker det är roligare att ge upplevelser än prylar.

Har funderat på en sak- varför tänker folk ofta att man i ett sånt läge ska ge en flaska vin? Om personen gillar vin så absolut. Men jag har märkt att man så ofta förväntas ge vin i present utan att veta om personen gillar det. ( eller har alkoholproblem).

Fast det kan ju bli fel med det mesta? Man kan ju till exempel ge blommor och en ask fin choklad, men inte alla äter/vill äta sötsaker. Om man får vin och inte vill ha det, får man väl bjuda bort det/ge bort det till någon annan. Likadant om man får choklad som man inte vill ha. Jag antar att en flaska vin ses som en elegant, festlig present som uppskattas av de flesta :)?

När det gäller mina vänner vet jag ju om de uppskattar en flaska vin eller ej. Ser inget konstigt i att ge bort det alls.

kl

Oftast vet man kanske att en person gillar vin eller ej, men har man inte känt varann så länge är det kanske lätt att anta att man gör det.
Jag skulle personlige inte uppskatta en flaska vin, även om tanken vore god... fast iof, man kan ju använda den att laga mat på förstås :D

För övrigt hade jag nog köpt kanske lotter, presentkort i en hästbutik eller en prenumeration på en hästtidning (hinner prenumerationen inte gå igenom så kan man ju alltid skriva ett kort att den börjar snart) :)

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Acto
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 306
Senast: fejko
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 193
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross