J
Jippjapp
Ja snart har man sett allt.
Vår fyra månaders kille har blivit sparkad i läppen. Jag trodde jag skulle få en chock när jag såg honom i hagen, trodde först han lekte med en käpp, men det visade sig vara halva hans underläpp! En bit, stor som en mans pekfinger, hängde på sidan. Veterinär tillkallades och vi konstaterade tillsammans med veterinären att läppen måste skäras bort. Han var så duktig! Hästar är verkligen tuffa djur, så liten men endå så stark!
Så här såg han ut när vi tog in honom...
Och här efter att veterinären avlägsnat under läppen
Han fick två stygn i mungipan (som han nu kliat sönder)
Det är nu 5 dagar efter olyckan och jag tycker det ser bra ut
Han har fått gå i hage nu i två dagar och brallar som aldrig förr!
Nu har han då en glugg på höger sida och man oroas naturligtvis om han kommer att fungera som ridhäst i framtiden.. Någon som haft liknande situation?
Hans käke och tänder är ok.
Vår fyra månaders kille har blivit sparkad i läppen. Jag trodde jag skulle få en chock när jag såg honom i hagen, trodde först han lekte med en käpp, men det visade sig vara halva hans underläpp! En bit, stor som en mans pekfinger, hängde på sidan. Veterinär tillkallades och vi konstaterade tillsammans med veterinären att läppen måste skäras bort. Han var så duktig! Hästar är verkligen tuffa djur, så liten men endå så stark!
Så här såg han ut när vi tog in honom...
Och här efter att veterinären avlägsnat under läppen
Han fick två stygn i mungipan (som han nu kliat sönder)
Det är nu 5 dagar efter olyckan och jag tycker det ser bra ut
Han har fått gå i hage nu i två dagar och brallar som aldrig förr!
Nu har han då en glugg på höger sida och man oroas naturligtvis om han kommer att fungera som ridhäst i framtiden.. Någon som haft liknande situation?
Hans käke och tänder är ok.