4 kattar på hur liten yta?

kolblakkur

Trådstartare
Jag har 4 yrväder hemma. Nu kanske vi ska flytta, så nu undrar jag hur mycket plats ni tycker de minst behöver (kvm)? Det blir lägenhet, och jag är intresserad av en på 63,5 kvm. Mycket tacksam för input!

Sv: 4 kattar på hur liten yta?

Jag har 4 yrväder hemma. Nu kanske vi ska flytta, så nu undrar jag hur mycket plats ni tycker de minst behöver (kvm)? Det blir lägenhet, och jag är intresserad av en på 63,5 kvm. Mycket tacksam för input!

Hur stor yta har de nu?
Innekatter?

Jag har en lägenhet på exakt 63,5 kvadrat faktiskt och 4 katter, innekatter, samt en innätad balong.

MEN, jag tycker inte att detta är tillräckligt för dem i det långa loppet. Det måste jag erkänna. Vi har haft 4 katter i ett år nu, det var aldrig riktigt meningen att det skulle bli fler än två, men det är katter som "räddats" på ett eller annat sätt, inte velat eller kunnat omplacera och blivit kära familjemedlemmar.

Jag ser det så här, det funkar jättebra nu och kanske något/några år framåt men jag är definitivt inställd på att det blir hus sedan. Mycket för katternas skull. Mer yta och en stooor innätad rastgård ansluten till huset ser jag i katternas framtid.

Nu är mina 4 otroliga tajta och bråkar sällan, de kan ligga 3 ihop i en hög i en fåtölj och mysa, men de kan också gå undan och lägga sig själva när de behöver det, det finns många kattsovplatser i vårt hem. De trivs verkligen med livet och går ut en stund på balkongen varje dag, mer på sommaren. Vi leker med dem och går ut i sele ibland, men det blir inte samma naturliga motion som när de lever på större yta, de är lite för tjocka mina tussar, det ska jag erkänna.

Det blir också Mycket städande med 4 katter på denna yta!
Katthåren är min eviga fiende.
Men eftersom flera utav mina katter inte ens hade varit i livet idag annars, så är det värt allt städande i världen, speciellt när man vaknar på natten utav att en liten f.d. skyggis sover på ens bröst :love:

Men visst Går det att ha 4 katter på 63,5 kvadrat, om det är rätt katter och man är en aktiv kattägare.

Senast ändrad av en moderator:

Det går nog bra.
Bygg på höjden åt katterna, många hyllor på väggarna t.ex, klätterträd och annat skoj.:laugh:

Har du en välfungerande kattgrupp kan det säkert funka, sen beror det ju på individerna också, hur stort space varje katt behöver och hur aktiva och på vilket sätt det är aktiva osv.

Men rent spontant känns det som att om du själv tror att det kan funka så tror jag att det funkar, det är ju du själv som känner dina katter bäst.

jag har 4 katter. i en 2a 52kvm. dom trivs hur bra som hellst, alla katter..

en katt är 10år, har varit utekatt hela sitt liv, han är nu innekatt som jag brukar ta ut med sele.. men sist jag var ute ville han in igen blixtsnabbt :p

han föredrar att följa med mig ner till tvättstugan och sen upp igen ^^

På 55 kvm har jag haft 4 kissar, de fungerade mycket bra tillsammans. De kunde gå ut under uppsikt på uteplatsen som är inhägnad också.

Tyckte dock att det var lite för mycket, blev ju en del städning..Dock så hade jag inte räknat med att bo där länge utan ville ha större för allas trevnad.

Se bara till att ha tillräckligt med sovplatser för dem, klätterträd osv, tillräckligt många katttoaletter (och bra sand, för många katter luktar mer än 1 katt..), lek med dem osv :)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
393
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
935
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: gammalek
·
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka