4 juni dagar i Oslo

Beklagar att svarar sent men jag har inte sett tråden för nu.

Det finns mycket att göra i Oslo men det beror ju också var dina intressen ligger. Ta en tur med trikken upp till Holmenkollen, fantastisk utsikt över Oslo och Oslofjorden, Skimuseet är spännande och om du inte är höjdrädd, ta turen upp i hopptornet (om den är öppen). På Frognersetren har dom god äppelkaka.

Både på Karl Johan och Aker Brygge finns stort utbud av shopping och restauranter. Rest Egon (finns flera bl a Karl Johan) har gott utbud och för Oslo rimliga priser.

Bygdöy är ett vackert område med exklusiva hus, promenadområden, museer som Folkemuseet, Frammuseet (polarforskning, Nansen och Amundsen) och Kontiki museet (Heyerdahls expeditioner) och sist men inte minst Vikingskiben. Man kan ta båt från Rådhusbryggan till Bygdöy (kostar 40 NOK, en väg, 60 NOK t/r). Skaffa gärna ett Oslo Pass, finns för 24, 48 och 72 tmmar. Link nedanför.

Frognerparken är väl värt ett besök. Det är en skulpturpark (Gustav Vigeland). Trevligt att ha pick nick i på kvällen vid fint väder.

Jag har lagt till två länkar, en till Oslo Pass (ger bland annat gratis transport och fri entre till div museer och attraktioner och en till VisitOslo. Där hittar du massor av tips och info.

Hör av dig om det är något annat.

Synd att jag inte är i Oslo när du kommer, hade gärna guidat. Go' Tur, hoppas ni får trevligt!:heart

http://www.visitoslo.com/no/sok/?q=oslo pass

http://www.visitoslo.com/no/

Liknande trådar

Fritid Funderar på att åka till Oslo men när jag googlar hittar jag inget som verkar kul att göra eller se där. Sitter bukefalisterna på några...
Svar
9
· Visningar
358
Senast: bollen__
·
Kultur Är i Oslo pga av jobbet denna vecka och kommer stanna kvar över helgen då jag faktiskt aldrig har varit här innan (utöver...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: escodobe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för världscupens första omgång. Som traditionen lyder rids den i Oslo och Sverige har Emma Emanuelsson, Angelica Augustsson...
Svar
0
· Visningar
43
Senast: Gunnar
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
767
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV