4 -års premiering..

Gravinda

Trådstartare
Vad är det för nått?
Skrev på den här linjen för att jag vet liksom inte vart jag ska skriva det eftersom jag inte vet vad det är.
Jag håller på att leta häst, och såg att det stod "...söker en människa som kan ta henne igenom 4-års premieringen"

Tacksam för svar så fort som möjligt!
 
Sv: 4 -års premiering..

jag har vart med på ett par hingstkoringar, och jag misstänker att det är nå liknande för ston. Typ att det bedöms för avel...
Men jag har ju inget mer än aningar.
Och om det är nån avels bedömning behöver jag väl inte ta henne igenom det om jag ska ha henne till ridning, inte avel. Ev. tävling.

Nån som har gjort detta? som vet exakt vad det innebär??
 
Sv: 4 -års premiering..

Vad är det för ras på hästen?
För halvblod så visar man alla, ston, hingstar och valacker på 3-års test. Det är då stona ev får sina diplom och förmåner hos vissa hingstar. När dom har blivit fyra så är det unghäst tävlingar och kvalitetsbedömningar som gäller.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 500
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 202
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 591
Senast: Shaggy
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 112

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp