L
little_treasure
Jag "jobbar" som au pair och tar hand om en liten 4 årig engelsk grabb. Och jag är lite "orolig" för hans ritningar, han är nämligen fortfarande på "kludd" stadíet och har väldigt dålig pennkontroll och omöjligt för en vuxen att gissa vad han ritar...
Visst är det på 4års kontrollen som barn blir ombedda att rita en gubbe? Tror inte att "min" lill kille skulle klara det...
stackarn ska ju börja skolan i höst (jag har lite svårt för det engelska skolsystemet - enligt mig tar det död på barndommen för tidigt men det är en annan diskussion) och föräldrarna vill att han ska öva på att skriva! Medans jag nog tycker det är viktigare att han får fart på sina ritningar.
Så kloka buke föräldrar, var ligger/låg era 4åringars ritningar på för nivå?
Har jag anledning att vara orolig?
/little T
Visst är det på 4års kontrollen som barn blir ombedda att rita en gubbe? Tror inte att "min" lill kille skulle klara det...
stackarn ska ju börja skolan i höst (jag har lite svårt för det engelska skolsystemet - enligt mig tar det död på barndommen för tidigt men det är en annan diskussion) och föräldrarna vill att han ska öva på att skriva! Medans jag nog tycker det är viktigare att han får fart på sina ritningar.
Så kloka buke föräldrar, var ligger/låg era 4åringars ritningar på för nivå?
Har jag anledning att vara orolig?
/little T