Fillifjonkan
Trådstartare
Ni som har quartrar som är 4 år i år, hur långt har ni kommit? Hur ofta rider ni dem?
Jag har ridit min lillkille 4dgr i veckan från i höstas tills nu (han har dock haft en kraftig förkylning, bronkit och nu står han i ett kvarkastall och har precis haft en infektion till, dock ej kvarka...än....). Nu ska jag börja rida honom 5 dgr i veckan och har tänkt mig så här:
2 dgr skritt i veckan
1 dgr klättring (har kanonfina klätterbackar precis vid stallet)
2 dgr träning på ridplan (inklusive 1 lektion i veckan när kvarkan försvunnit).
Tror ni att det blir lagomt eller kanske rent av för mycket?
Pga av alla sjukdommar detta året så har jag precis börjat trava honom igen så nu är det bara att hålla tummarna att vi får komma igång och träna på. Det ska bli sååååå roligt!
Jag har ridit min lillkille 4dgr i veckan från i höstas tills nu (han har dock haft en kraftig förkylning, bronkit och nu står han i ett kvarkastall och har precis haft en infektion till, dock ej kvarka...än....). Nu ska jag börja rida honom 5 dgr i veckan och har tänkt mig så här:
2 dgr skritt i veckan
1 dgr klättring (har kanonfina klätterbackar precis vid stallet)
2 dgr träning på ridplan (inklusive 1 lektion i veckan när kvarkan försvunnit).
Tror ni att det blir lagomt eller kanske rent av för mycket?
Pga av alla sjukdommar detta året så har jag precis börjat trava honom igen så nu är det bara att hålla tummarna att vi får komma igång och träna på. Det ska bli sååååå roligt!