3 höanalyser- vilken ska jag välja?

hera_

Trådstartare
Hej!
Har fått 3 olika höanalyser av samma bonde, vilken ska jag välja? Fodret ska ges till islandshästar, varav de flesta är lättfödda, några unghästar finns med.
Självklart kommer jag räkna ut noggranare individuella foderstater sen men vill höra vilken ni tycker :)

Höanalys 1:
Torrsubstans: 73
Smältbart råprotein: 48
Energi 7.8

Höanalys 2:
Torrsubstans: 69
Smältbart råprotein: 57
Energi: 7.2

Höanalys 3:
Torrsubstans: 74
Smältbart råprotein: 52
Energi: 7.5

Tacksam för alla åsikter!

Sv: 3 höanalyser- vilken ska jag välja?

Håller med Korven, absolut 2:an.

Det är blötast, lägst energi och mest protein.

Tack för alla svar! Kände spontant den med men visste inte riktigt om det skulle bli "för" blött :)

Tack för alla svar! Kände spontant den med men visste inte riktigt om det skulle bli "för" blött :)
Definitivt inte för blött. Mellan 50 och 60 eftersöker jag alltid för att få så lite luft i balarna som möjligt samt att risken för skador på plasten blir mindre med blötare hösilage.

Tack för alla svar! :)
Ja äntligen ett hösilage som man inte behåller ge massa massa lucern i komplement till! :D

Liknande trådar

Foder & Strö Hej😊! Behöver hjälp att välja hösilage till mina två ganska lättfödda d-ponnyer🙏 Behöver ett silage med hyfsat lågt socker så det är...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag har lust att gräva ner mig nånstans efter att ha räknat mer noggrannt på min höanalys. Värdena är som följer. Torrsubstans 84%...
Svar
1
· Visningar
786
Foder & Strö Jag har äntligen lyckats få en analys av stallets hö och tänkte räkna ut en foderstat. Det är bara det att jag knappt förstår någonting...
Svar
3
· Visningar
1 600
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hej. Fick idag svar på min höanalys. Dock så förstod jag ganska snabbt att det var grekiska för mig. Är det ngn själ här som är duktig...
Svar
17
· Visningar
2 051
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama