3 bebisar föddes idag:) (bilder)

jenny82

Trådstartare
Min mammas katt Wilma födde idag 3 söta små bebisar, hon är förstföderska, den första katten klara hon helt själv, åt upp moderkakan osv. Andra kissen strunta hon nästan i så vi fick hjälpa henne, det tog ganska lång tid med innan den kom ut, fick klippa navelsträngen på både katt nummer 2 och 3.
Vi är inte helt säker på om katt nr 2 kommer klara sig då han var fruktansvärt tagen, såg död ut när han kom ut men kvicknade till efter att vi torkat honom lite o så, vi fick hjälpa den med att hitta en spena sen med för han verkade varken ha lust lr ork till det själv.

Dom andra 2 är mår jättebra iaf:)

Är det nån som har varit med om samma grej? Har era överlevt lr rent av dött? Jag hoppas verkligen att han kommer klara sig eftersom att det är den jag vill ha sen då isf.

Det är den till vänster jag är orolig för.

Sv: 3 bebisar föddes idag:) (bilder)

Se bara till att den får i sig mat.. O om inte så tveka inte att åka till veterinär.
Min sambos systers katt födde sex kattungar varav en inte klarade sig pga av att den inte åt själv o hon var för sen till vet.

Hoppas de går bra för den lille.. :)

Sv: 3 bebisar föddes idag:) (bilder)

Den har överlevt natten och äter jättebra nu, så himla skönt, nu kan jag nog pusta ut en aning tror jag:)

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
570
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 671
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama