3-årstest - visa själv eller inte

Agnesmars

Trådstartare
Hej! Snart är det dags för 3-årstest med min första unghäst. Jag har hela tiden haft för avsikt att visa själv, men nu börjar jag tveka. Köpte honom som 1,5-åring och ridit in honom själv och han är väldigt snäll i all hantering. Men, har jag "tillräckligt långa ben" att visa honom? Har sprungit en del med honom och jag tycker att han kanske har mer att ge som han visar när han är lös, men jag vet inte om det kanske är jag som hindrar honom eller ifall han bara visar mer lös helt enkelt. Sen undrar jag om någon har tips på visare (Strömsholm) och vad det isåfall kostar. Han är väl förberedd så det är bara själva visningsdagen jag behöver hjälp. Bryr mig egentligen inte om poängen eftersom jag ska behålla honom, men det vore såklart roligt med höga poäng. Vill ju helst visa själv eftersom det är "min" häst, men är som sagt öppen för förslag :)
Mvh Agnes
 
Sv: 3-årstest - visa själv eller inte

Jag visar alltid mina och det brukar gå bra. Man måste dock vara i god kondition, för att orka hinna med att springa så att man inte blir dragandes.
 
Sv: 3-årstest - visa själv eller inte

Som moderator påminner jag dig om forumreglerna och att det inte är tillåtet att fråga efter visare. Der räknas som en annons och bryter mot forumreglerna. Du kan alltså fortsätta att diskutera om du ska visa hästen själv eller inte men inte efterfråga namn på visare du kan anlita.

Sen tar jag av mig moderatorshatten och säger som privatperson att det är klokt tänkt av dig att du kanske är för kortbent för att visa själv. Jag brukar vara domarsekreterare på visningarna på Strömsholm och har många gånger sett hästar som inte visats upp så att de kommer till sin fulla rätt.
 
Sv: 3-årstest - visa själv eller inte

Det är väl lite vad du vill själv med visningen. Visst är det kul att få bra poäng, men det är också kul att visa själv. Man har jobbat länge på det och då är det roligt att skörda frukterna.
Vi har visat våra själv, men vi har inte haft tanken att sälja utan ser det som ett delmål att jobba mot.

Vi kände oss väldigt stolta när vi visade första gången och det dessutom var vår egna uppfödning, när domaren i mikrofonen sa att det var en väl visad och väl förberedd häst! Sedan var väl inte poängen den högsta men rättvisade av hästens dagsform.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 697
Senast: Nougat
·
Kropp & Själ Alltså jag håller på att bli galen på mig själv... Lång historia kort, jag röker inte, dricker inte kaffe och nästan ingen alkohol. Men...
2
Svar
30
· Visningar
2 708
Senast: durachiny
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 248
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Min BC har precis fyllt två år, är precis så pigg och glad som en ung BC är och älskar att vi börjat träna agility! Han har alltid fått...
2
Svar
27
· Visningar
8 771
Senast: Ananas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp