3 500:- för kastrering av krypt hanne!

Lena Furberg

Trådstartare
Kostnaderna för kastrering av krypt hanhund togs upp i en annan tråd tidigare, och buden var rätt varierande! Idag blev min fine kille kastrerad :cry: pga att han var krypto (han är 1 år drygt) och det kostade 3 500:- INKLUSIVE vaccinering, som skulle göras ändå, och diverse mediciner (Kåvepenin bl.a.) och en krage. Inte dyrt alls tycker jag. Dom fick dessutom leta länge och göra extra snitt för att hitta den gömda kulan, som låg långt upp.
Så nu har jag en jättedeppad hund som ligger nere och småstönar, tycker kragen är pest, tycker allt är pest just nu. Det är jättesynd om honom!! Men det var nog bäst som skedde ändå.
Suck!

Sv: 3 500:- för kastrering av krypt hanne!

Ja, det var inte alls så dyrt.. Jag betalade närmare 5000:- för min krypta hund, och det var endast kasterationen. Vet fick leta ordentligt för att hitta hans ena "sten" också, den låg lååångt upp!

Midas var också helt bedrövlig första 2 dagarna, sen blev han som vanligt igen :)

Mitt f.bolag betalade, fråga mig inte hur jag lyckades få dom till det :crazy:

Klappa om vovven från mig ..

/c

dt va ju inte alls farligt..
ja kastrerade min dåvarande hane genom skolan,
kastrering, abortspruta o två vacc för 2.600 :p
dock hade han båda kulorna :p

Pjuh!

Du kom väldigt billigt undan! Vad är det för sorts klinik? En privat, liten? Så att man vet om man kan rekommendera folk eller inte :D

Hoppas du fick smärtstillande med, så att han inte ligger och har ont.

Det är veterinärkliniken i Näsum, den rekommenderades oss av väldigt många. En liten mysig klinik som ligger jättefint ute på en udde i norra änden av Ivösjön!
Nej vi fick inga smärtstillande med oss, bara Kåvepenin. Fast han tycks faktiskt inte ha ont nu, han stönar inte längre och verkar riktigt pigg. Är mest deppad över den eländiga tratten...!
Jag har en massa Metacam kvar hemma sen han hade ont i bogen för en tid sen. Det är ju smärtstillande (och inflammationshämmande) men för leder o dyl. Undrar om det hjälper ifall han får ont?
Satt nästan 2 timmar i soffan med honom sovandes i mitt knä (jo, han är en stor knähund!) sen vi kommit hem, och kände hur jättemycket jag verkligen älskar honom...:love:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 661
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit