3/4 bur till bilen - finns det?

Silver Girl

Trådstartare
Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en bur som täcker 3/4 av bagaget och ha en lite yta kvar till annat. Halvburar finns ju, men jag tror det blir lite för litet. Hunden är ju van att ha ett helt bagage i nuläget.
Någon som vet om det finns någon tillverkare som säljer 3/4-burar?
 
Artfex har ju sin medium bred. Men den kanske blir för liten?

z6tbpMH.jpeg
 
Jag får kolla, den kan vara för låg. Hunden sitter ofta upp när vi kör så det vill jag ju att hon ska kunna fortsätta med.
Artfex tror jag är den färdiga bur som är högst, men om hunden är van vid att kunna sitta upprätt kan det bli svårt. Jag bytte från lastgaller och grind till bur men fick byta tillbaka igen eftersom Svante vantrivdes med att inte kunna sitta upp som han var van vid. Till Fridolf har jag använt Artfex-buren från början så han vet inget annat och då fungerar det fint.

Det finns ju de som har tillverkning av burar/galler. Någon av de företagen kanske kan ta fram en lösning? Det är vad jag tänker kolla upp när det blir dags för ny bil och/eller bur.
 
Jag har sett en losning med lastgaller, grindar och en avdelare som kan sta i mitten eller mer at ena sidan. Tror att det var Mim, och precis det behover jag. Det ar bara orimligt dyrt har ... men ska ta tag i att ringa den Svenska leverantoren och se om det gar att fa skickat direkt.
 
Jag har sett en losning med lastgaller, grindar och en avdelare som kan sta i mitten eller mer at ena sidan. Tror att det var Mim, och precis det behover jag. Det ar bara orimligt dyrt har ... men ska ta tag i att ringa den Svenska leverantoren och se om det gar att fa skickat direkt.
Det finns avdelare till den typ av galler jag har nu men då blir det bara halva bilen och inte 3/4 till hunden.
 
Det är ju oftast bara jag och hunden så det fungerar ju att fortsätta som nu. Dvs använda baksätet att lägga grejer i.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
406
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
1 923
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 698
Senast: Guldaskig
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp