24 timmar i skräck...

C

C_L

Stephen King-släng dig i väggen.

Carolas dator med all samlad info, böcker, kursmaterial, journaler o dyl. sa för två dygn sedan ajöss o goodbye. Gnag gnag sa ett äckligt litet skitvirus som letat sig in i min dyrbara burk för att smaska o ha kalas.

Trots allehanda skydd så kom detta äckliga lilla kräk in och började låsa, kasta och dona runt.

Stel av skräck blir man, hysterisk och gråtfärdig, jag vet att jag är dum i huvudet som inte sparar allt på annat ställe, men, så bra skydd och aldrig under alla år, några problem, då blir man lite (Läs mkt) modig.

Jag vrålade hit datornördskompisen, placerade honom på plats och servade honom i 24 timmar, för det var vad det tog, först kunde han bara rädda det lilla som fanns på ena hård-disken, och det var inte mkt, men, bättre än inget. 6 kapitel till nya boken.

Nya virusprogram jagade det lilla kräket som ej lät sig finnas.

plötsligt så fanns! allt igen, och datornörden kunde spara, även det som var försvunnet! Dessutom hittades det lilla äcklet som snyggt o prydligt mosades.

Hm..min kunskap om datorer sträcker sig ungefär till "on" och "off"

men vad var detta? ett jäkla joke-virus?

Allt resulterade i alla fall i, att jag har ALLT kvar, jag har gått ner 68 kg, och jag har inhandlat 348 tusen disketter.

En uppmaning, spara era viktiga saker!!!!!

Ett stort tack till landets datornörder som tyar med oss hysteriska kärringar. :D
 
*Phu* Jag ser mig inte ens i spegeln längre :p

Jag kan höra samtalet till förlaget....eh..joe..nu är det såhär..ni vet utgivningsdatumet..kan vi skjuta på det typ tre år?

:crazy:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp